Gå til innhold

Informasjon om bringebærkapsler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det skrives mange innlegg ang dette, tenkte jeg å skrive litt om dette. Informasjonen jeg bruker er hentet fra bioterapauten min. Hun tok kopi fra en bok hun hadde og der står følgende:

" Bringebærblad (kapslene inneholder dette i konsentrert form) har helt fra gammelt av vært brukt for å sikre en trygg og lett fødsel, og etter fødselen for å stimulere melkeproduksjonen og lette rekonvalesensen. Den samtidig styrkende og beroligende virkningen urten har på glattmuskulaturen i livmoren, sørger for å lindre smertene ved livmorsammentrekningene under fødselen og gjør også sammentrekningene mer effektive og funksjonelle, slik at fødselen både blir lettere og mer kortvarig.

Bringebærblad styrker også slimhinnene i hele kroppen, roer ned nyrer og urinveier, og er også virksomme når det gjelder å stanse diarè og blødninger."

Man får kjøpt kapslene på helsekost og det koster ca.200 kr for 100 kapsler, anbefalt dosering er 2-3 kapsler, 2 ganger daglig. Det er en stor fordel dersom man begynner å bruke de fra uke 35, siden naturmidler trenger litt tid på å virke.

Det anbefales ikke å ta kapslene før denne tid, men teen kan drikkes før (den er ikke lik,e konsentrert) Fra tredje måned kan man drikke en kopp te daglig, fra sjette måned av, tre kopper daglig og noen uker før fødselen er det bare å drikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det ikke anbefalt å ta disse kapslene før uke 35? Sterke saker kanskje?...

Kan noen der ute som har født flere ganger, gjerne 1 gang med bringebærkapsler og 1 gang uten, komme med historien sin? Det bør jo være virkning siden folk her snakker så varmt om naturmedisin som virker inn på livmor, blodforsyning, nyrer, urinveier, stanser diare, etc?

Hjelper de er jeg den første som skal rulle bort på helsekosten og handle, men jeg vil gjerne vite hva jeg pakker i meg:)

Skrevet

Jeg vil bare tilføye at jeg ikke mener å fremstille innlegget som en absolutt sannhet - jeg har selv god erfaring med bruk av kapslene, men har full respekt for de som er skeptisk til naturmedisin i svangerskapet.

Ville bare dele den inforamsjonen jeg har fått:-)

P.S Når det gjelder hvilken type kapsler man skal velge, så anbefaler jeg merket SOLARAY, Red Raspberry Leaves. Dette er et kvalitetsmerke innenfor helsekostproukter!

Skrevet

jeg tok dem første gangen jeg var gravid og hadde ikke virkning i det hele tatt. hadde en lang, indusert og vanskelig fødsel. begynte da i uke 35. det har jeg gjort denne gagnen og, og kanskje "husker" kroppen min dette litt, eller er det et sammentreff. men jeg har kjent litt sterkere kynnere i et par dager og håper jo så klart at det er kapslene som begynner gjøre jobben sin.

jeg er ikke redd for å fortsette å ta dem, og har snakket med leverandør idag. der anbefaler de ikke å ta dem før de siste 2 ukene pga norsk lovgivning. men at det beste er å begynne ca en måned før termin. norsk lovgivning er veldg streng, og det er mye som er forbudt her som er tillatt i nabolandene våre. det er bra det er strengt, ikke missoppfatte meg der, men noen ganger mener jeg det går litt stokk over stein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...