Gå til innhold

Bringebærbladkapslene... Trenger svar fort, Pliiiizz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man kjøpt de der bringebærbladkapslene og hvor mye koster de? Er det for sent å begynne med dem i uke 35 mon tro???

Må man rådføre seg med lege/jordmor før bruk??

Hmmm... fint viss noen svarer meg litt fort, for jeg skal dra snart å hadde tenkt til å handle dem samtidig da vettu:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har skrevet om dette i en egen tråd ang info litt lenger ned. de koster ca 200 kr for en boks.

Skrevet

Hei

Du får kjøpt kapslene på helsekost, de koster litt i underkant av 200 kr. Du kan godt bruke de fra uke 35, bare en fordel at du begynner da og ikke senere. Du må ikke rådføre deg med lege/jordmor før bruk..men dersom du føler deg usikker kan du jo gjøre det. Min erfaring er at få jordmødre/leger vet noe om dette og kan defor ikke anbefale det. Snakk heller med betjeningen på helsekost. Bringebærkapsler øker blodsirkualasjonen til livmoren og styrker den. Samtidig styrker den vevet slik at man minsker faren for revning.

Skrevet

Hadde nok hørt med jordmor/lege! Ærlig talt, å råde til IKKE å høre på fagpersonell, men deriomot en butikkdame på helsekostbutikken er et latterlig råd! Leste for en stund siden her om ei her inne som hadde fått nyreproblemer av bringebærkapsler. Om det ikke er farlig, sier helt sikkert legen/jordmora di at det er greit. Det er tross alt de som har greie på saker og ting. Tror ikke man skal innta så mye man er usikker på når man er gravid, saker å ting å smøre seg inn med er noe annet.

Man er forsiktig med å drikke for mye kaffe, cola, spekeskinke og salami, men å ta naturmidler som innvirker på blodforsyninga til livmoren er det ingen som er skeptiske til?... hmmm...

Skrevet

det er ikke noe farlig, det er et rent naturprodukt som sterker livmorens naturlige funksjon! grunnen til at hun skrev slik hun gjorde var nek rett og slsett bare fordi mange i helsevesenet er skeptiske til alle slagt naturpreparater og ikke anbefaler noe slikt uavsett grunn.. men for all del, det er jo inget i veien for å spørre. jm min anbefaler dette siste måned, så jeg stoler på henne. stoler også på henne da hun sier at i feks usa tar veldig mange dette som rutine for å sterke livmor.

Skrevet

ja da er det greit synes jeg, om jordmoren din sier det. Da har man liksom spurt. Man bør være litt forsiktig, for naturmedisin kan være sterke saker.

Skrevet

er helt enig med deg:-) tenker slik at man må kunne stole på fagpersonell som anbefaler slike ting, ellers vet en jo ikke hvem en skal lytte til!

Skrevet

Jepp:) Synes nemlig det er litt for mange her inne som først spør her inne ang ting, enn å ringe lege/føden. For en stund siden så jeg ei som hadde mista følelsen i en arm og en fot, og som lurte på om andre hadde det likedan, hun tenkte ringe legen neste dag liksom...

Synes det er greit å høre andres syn på graviditet og svangerskap, men man burde ikke stole blindt på oss her inne, og utelukke det å høre etter med fagfolk.

Spes i 1.trimester-gruppa er de ganske så eksperter :) Hadde en MA i uke 10, og ble lettere sjokka da jeg leste innlegg fra andre førstegangs'er som både hadde blodig utflod og smerter, men som heller ville se det an etter råd fra "alle andre" som også hadde opplevd det samme, men som det hadde gått "så bra med", istedet for at de kontaktet sykehus med det samme. Ja ja:)

bare7ukerigjennå

Skrevet

herregud, er det mulig? man må bruke hodet til det det er til for, nemlig å tenke, er min første tanke når jeg hører om slikt!! er jo for gale..

Skrevet

ennå værre på babyverden.no, men mest i 1 trimester da, tror det roer seg utover sv.skapet!

Lev vel!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...