Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #1 Del Skrevet 7. juli 2006 Føler at så mange virkelig ønsker seg sterkt ei jente, og at hvis de får gutt er det greit men hadde vært mer i ekstase over jente? OK, hvis man har en gutt så er det jo greit å tenke at nå hadde det vært moro med jente for å prøve en av hver, men føler at det er så mye mer en det når det gjelder å få jente. Er det disse rosa kjolene og hårpynten? eller at jenter liksom er så mye mer rolige? (for det er de absolutt ikke) Ei sa blant annet: på ul sa de gutt, men jeg villle ha jente, fikk gutt, men til og med rett etter fødslen ga jeg ikke slipp på at det var jente. Hører også om folk som gjør alt for å få jente. de jeg kjenner som har gutt først og så får jente prater om hvor mye roligere jenta er og blabla, mens gutten står og hører på. Er det helt ut å få gutt? og hva med de stakkrs guttene som blir født og mora ønska alt hun kunne for at det skulle bli jente? Hva er det som er så "galt" med å få 3 gutter eller? det er vel ikke oss selv vi skal tenke på når vi lager barn, men at det barnet som skal komme skal være ønsket og at barnet skal ha det bra. Selv har jeg en nydelig liten sønn, rolig og kosete og blid dagen lang. og om han får en søster eller bror neste gang, ett fett! han skal få et søsken han skal bli glad i og leke med. JA, det er lov til å ønske seg litt, men ikke ta overhånd!!uansett om man har gutt eller jente først. handla med ei her om dagen, hun har ei jente og en gutt. Du får satse på jente neste gang sa hun til meg, for det er så lite klær til gutter. WHAT?? trur hun det er klea jeg tenker på????? ei sa også når ei jeg kjenner viste frem jenta si: du skulle hat ei sånn lita dukke du også. FFAAEn jeg blei så sinna, trur hu jeg ville bytta ut min sønn? hu blei rimelig paff. Ingen hadde sakt noe av dette hadde det vært omvendt. Nei, vær glad for at dere kan få barn, og ferdig med det. Jeg blir akkurat like glad for hva jeg får, savnet etter noe kommer ikke til å plage meg livet ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5574982-gutt-eller-jente/
Sofine Skrevet 7. juli 2006 #2 Del Skrevet 7. juli 2006 Ja, kan være enig at det kan virke mer viktig å få en jente. Og mange av oss jentene holder vel en liten knapp på hunkjønnet, sikkert fordi vi "kjenner" oss litt igjen og har den feminine trekket i oss. Jeg selv har en nydelig gutt fra før av. Ville selvsagt ALDRI byttet han ut! Og denne gangen må jeg jo innrømme at det ville vært stas med en jente. Men det er ikke det som teller. Det er jo lov å ønske seg... Men jeg ønsker først og fremst et velskapt barn! Og aller mest er jeg lykkelig over at jeg KAN få barn. Tror nok mange tar det forgitt, ja. Gutten jeg skal få er kjempevelkommen, og tenk på alt det fine han arver fra broren sin! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5574982-gutt-eller-jente/#findComment-5575172
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #3 Del Skrevet 7. juli 2006 Så klart det hadde vært gøy med jente for oss og neste gang, men..hadde jeg hatt jente nå hadde det vært ektra stas med en gutt neste gang. Slik føler jeg ikke alle tenker. mange jenter tenker: bare jeg får jente jeg så blir jeg fornøyd. hva med mannen? han forbinder jo seg selv med gutt, de har sikkert ønsker de også. det er altfor mange som tenker på det med rosa kjoler, pynt og dukker og fjas og mas. at det er derfor de ønsker seg jente, eller det å bli mormor. sier ikke at jeg ikke hadde hatt på ei jente rosa kjole, men det er ikke det jeg "hungrer" etter. men når det blir snakk om å dra til utlandet for å sortere da klør jeg meg i hue. Vi bor i norge, her er alle trygge, iforhold til kina, hvor jenter er "ut". hadde det vært lov her i norge hadde det blitt født meget mange jenter her føler jeg. er nok derfor det ikke er lov heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5574982-gutt-eller-jente/#findComment-5575257
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #4 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg er helt enig med hovedinnlegger her - det er til å spy av mange av innleggene her + det folk sier. Jeg f.eks var i hundre da vi fikk vite på UL at vi skulle få en frisk og fin gutt. Jeg kom på jobben og var helt henrykt og sa: JEG SKAL FÅ EN GUTT! Så kom det en eldre snerpete dame til meg og sier: Jaja, det er jo ikke så farlig med gutt da, det viktigste er å at den er frisk??? Jeg ble så sint - jeg var kjempeglad for lille gutten min jeg og så fikk jeg denbeskjeden slengt i trynet+? Nei, det er mange som sier jeg får få meg jente neste gang og blablaba. Jeg bestiller meg ikke kjønn, her er alt velkommen, uansett. De fleste synes det er stas med en av hver - ok det men hvis man innerst inne vet at man blir skuffa hvis man ikke får "ønsket" sitt burde man la være å få flere barn. Hilsen STOLT guttemamma Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5574982-gutt-eller-jente/#findComment-5654361
Christine¤Sebastian¤ Skrevet 17. juli 2006 #5 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei. Jeg håper å få vite kjønnet imorgen på UL,er i uke 18+4. Her i huset skal jeg innrømme at jeg ønsker meg en liten gutt mest,mens pappaens ønske er en lita jente;) Men det aller viktigste er jo at barnet er friskt!!! Vet vi vil bli like lykkelige uansett hva det blir:) Stoor kos Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5574982-gutt-eller-jente/#findComment-5661648
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2006 #6 Del Skrevet 18. juli 2006 hei!! satt å leste innlegget deres her:) nå har jg selv 2 gutter å ei jente. For meg spilte det ingen rolle hvilket kjønn det var, men jammen var det gøy å få ei tulle denna gangen, da vi ikke skal ha flere barn. Men jeg skal si dere en ting jeg. guttene er lettere å hanskes med enn jenta, hu er mer bestemt. Jeg er glad i unga mine jeg, jeg er glad dem er friske. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5574982-gutt-eller-jente/#findComment-5663856
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå