Gå til innhold

Oktober: Begynt å tenke på fødselen?


Turbodama

Anbefalte innlegg

Hei!

Forrige gang ble det keisersnitt, da lillegutt satt med rumpa ned. Takk og lov for det! Nå begynner det å gå noen kalde gufs nedover ryggen på meg med tanke på at fødselen nærmer seg...100 dager til! For når lillegutt ble født målte hodet hans 39 cm i omkrets..!!

 

Kan jeg få noen støttende ord om hodestr? Vanlig fødsel? Hvordan forberede seg til noe slikt? Noen snakker om Yoga, andre snakker om pusteøvelse eller å smøre seg med nøtteolje nedentil... eller rett og slett be om epudural når du ankommer sykehuset! Har du noen gode råd? Alle råd taes imot med takk!

Litt pingle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn som blir født med keisersnitt, har ofte større hode siden de ikke blir presset gjennom fødselkanalen. Min førstefødte hadde hodet omkrets på 37,8 cm. Forberedet meg på ingen måte og måtte kun sy 2 "pynte" sting.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt barn som føds med kejsarsnitt har større huvudomkrets då de inte pressas genom.. som ajas sæger. Lilleman min hade en omkrets på 39.. var inga større problem att føda ut honom bortsett från att han hade hænderna runt ansiktet så omkretsen økade till 42 cm. Fick klippas før att inte spricka men de var en liten ting i værlden kænde inget av det o inget efter..

 

Fødde dock med epidural som funkade kanon.. men har mkt tankar runt fødseln denna gång om jag ska førsøka utan. Har haft såna problem med ryggen sen jag fødde pga epiduralen.. Den gjorde så att en kota i ryggen blev pressad ut. Har fått gå på en massa behandling har hjælpt en del.. Bæst att tillæga.. att det e en vædligt OVANLIG sak.. så inte oroa er ni som ska ta epidural.

 

Lycka till,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...