Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har plutselig fått en god del vann i anklene og leggene... aldri hatt d sånn før, ikke i sist sv skap heller. Skal jeg bare skylde på varmen og legge beina høyt, eller må det sjekkes på noen måte?

(er i uke 34)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg og på,hadde ikke noe vann sist men da gikk jeg høygravid på vinteren.

Tenker mest på om det kan være tegn på svangerskapsforgiftning eller om det bare er varmen?

Skrevet

Kan kanskje være tegn på Svangerskapsforgiftning, hadde ringt lege/JM bare for sikkerhetskyld. Men er godt mulig det bare er varmen!

Skrevet

Om det gir seg med ein gang du tar beina høgt, er det ingen fare.

Må vere litt obs om du får hodepine og. Det er nemlig to av tegna på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

det har ikke forsvunnet i det hele tatt selv etter en natt på kjølig soverom med beina nogenlunde høyt.. men ringene kan jeg fremdeles ha på. det er bare opp til knærene, og i ansiktet

Skrevet

få sammboeren til å maser beinene. Klem vannet ned (når du ligger høyt med beina) slik at det "kommer" tilbake til kroppen. Det kan hjelpe! Og litt bonus til dere damer.. ;o)

Skrevet

mohaha! han går ut i ferie i dag så nå får han good tid til å massere;)

Skrevet

Du må liggge med beina ganske høgt opp. Iallefall ein del høgare enn hjerte. Om du klara det hadde detvore fint om du kunne ligge på golvet og ha beina opp i ein stol. el. du kan ligge på ofae, men beina oppå sofakanten. Er jo veldig vanlig å få opphovna bein i denne varmen, men de e jo greit å vere obs på svangrskapsforgiftning og..

Skrevet

Jeg har også fått dette, og jordmor fantes ikke bekymret da jeg var der på kontroll i går. Hun mente det kom til å gå opp og ned hele sommeren pga varmen. Hun rådet med til å sitte med bena høyt når jeg hadde mulighet i tillegg til å bruke støttestrømper. Gikk med dette i hele går, og da så bena mine ganske normale ut når jeg tok de av i går kveld.

Var i Spania i mai, da fikk jeg også væske i bena. Dette gikk over med en gang jeg kom hjem til Norge og litt kjøligere klima.

Men man kan jo ta en sjekk for sikkerhetsskyld, så man slipper å bekymre seg :o)

Skrevet

Ingen fare å ha vann i kroppen, det er helt normalt. Sist jeg var hos jm lo hun da hun så føttene mine og skrev 2-3 på ødem på helsekortet. Dersom du får vedvarende pannehodepine eller føler deg generelt dårlig så må du ta kontakt med legen.

Skrevet

Jeg har også opphovna legger og spurte jordmor om det var bekymringsfullt. Men hun sa at så lenge blodtrykket var normalt så var det ingen fare. Men det er jo litt vanskelig å kontrollere selv selvfølgelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...