Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke værre enn at jeg har blitt spådd nå, og skal være gravid. hvis ikke så er det ikke langt unna. Har EL til mandag, tror jeg hvis jeg ikke tar helt feil(sykluser opp og ned, vet jo aldri).

Har ikke gått på p-pille på to mnd. Og kjæresten/samboer vil ikke ha sex med meg.Vel han vil, men tør ikke. (ikke på en mnd nå,bare litt små nøden nå=))=O(

( hehe ikke helt klar for å bli pappa igjen riktig ennå.)

Så, hvis vi koser litt i kveld feks kan det være sjanse for at det kan klaffe på mandag da? (har akkurat nå 28 dagers syklus,foreløpig)

Skal til Sverige på søndag og har mye å gjøre imorgen, så da blir nok ikke noe kos på oss.

Hva sier dere?

( OJ! Ble litt rotete dette, håper dere skjønte noe av det jeg har sagt/skrevet)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5573473-%C3%A5%C3%A5%C3%A5-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som om kjæresten din kvier seg, eller misforstår jeg hva du skriver her ? Det kan jo være lurt at han er med på tanken om at dere skal prøve å få et barn til.

Var han ikke med på å ta avgjørelsen om å slutte på pillene ?

Det må jo være bedre for deg også, at kjæresten din gleder seg til å hoppe til sengs i stedet for å krype litt ufrivillig under dyna med bena i kors ? ;P

Syntes dere skal snakke sammen, jeg, kanskje han bare trenger litt tid for å "modne" tanken på å bli pappa igjen.

Lykke til :)

Å ja, har snakket med han. Han er veldig klar over at jeg vil ha flere barn, han vil han og, men han er litt "seig" å prate med, hvis du skjønner...

Han drar opp alt, har ikke plass, har ikke råd, osv osv. Men han er aldri klar for noen ting, han er den typen som må bli plasser rett i for å ville, men jeg skjønner han veldig da.

Vi fikk en veldig tøff start med gutten vår. Var en uke på intensiven etter fødselen og han ble nok litt skremt av gutten var så liten og hjelpesløs. Og kom hjem så viste det seg at han hadde kolikk. Fant det ut etter 2 1/2 mnd.

Joa. Han kvier seg litt. Har snakket i over 6 mnd at jeg er veldig klar for neste "mann". Og han har ikke sagt noe om p-pillene. Så jeg vet ikke jeg. Føler meg skikkelig dum her nå. Tenker bare på meg selv... Og sønnen vår da. Han er 2 1/2 år gammel, vil jo at han skal få gleden av at han har noen å leke med.

Skjønner jo tankene dine, men jeg tror du vil ha det bedre hvis dere kan "gå inn for oppgaven" sammen.

Jeg setter i alle fall veldig pris på at min samboer og jeg har dette sammen. Vi er jo nybegynnere, vi, i forhold til mange andre her med bare 2pp, men det er uansett veldig godt å ha en på sidelinjen som spør, lurer og gleder seg - og som blir litt lei seg når tanta kommer. Det er i alle fall noe jeg setter veldig pris på :)

Syntes du skal bruke helgen til å snakke med kjæresten din, jeg, så er jeg sikker på at han også modner etter hvert. Eller kanskje han bare trenger noen uker uten "babysnakk" ?

Det tok litt tid for min samboer også, men når ønsket endelig dukket opp kom det sterkt :)

Lykke til, spennende å høre til uken hvordan det har gått :)

Annonse

Ja, dere har rett.

Dere har vel ikke noen ide hvordan jag skal gå frem. Jeg har bare busa ut og sagt "nå er jeg klar for barn, er du?" Bare plumpa rett uti det, så han ble nok sagt tatt på senga. Hehe stakkars=o)

En annen ting, så har jeg sagt, (sier så mye rart jeg altså), at når gutten vår starter på skole så skal vi starte på neste. Og han tar det veldig bokstavlig talt. Da mener jeg feks.: at nå skal jeg ikke spise sjokis på en uke, og så går det 3 dager, og jeg har sååå lyst på sjokolade og han sier nei. jeg bestemer når jeg kan og skal og vil spise sjokolade!!! (Namnanm, det fikk jeg lyst på nå, litt tidlig ennå). Skjønner dere??(ble litt frustrert her gitt =o))

Så jeg trenger å gå hardt på og samtidig litt mykt.=o)

Det er vel aldri noen oppskrift på hvordan man skal gjøre ting, men jeg tror du kommer lengst ved å ikke pushe på for hardt.

Prøv å snu litt på det, hvis han ønsker noe og vil ha med deg - hvordan ville du reagert ved å bli pushet for hardt ? Jeg ville i alle fall fått alle piggene ut og gått helt i holdekobling, hehe :)

Det jeg kan si noe om, sånn hvis det kan hjelpe, er jo egen erfaring. Vi snakket så vidt om å få barn for et års tid siden, men han syntes det var litt "skummelt" og så forsvant bare temaet. I mellomtiden har vi kjøpt hus sammen og ting begynner å lande litt.

Etter at flere rundt oss både har fått barn og venter barn kom ønsket hans opp igjen for noen måneder siden. Det var faktisk han som brakte temaet på banen igjen, og det er jo litt koselig.

Alt ordner seg med litt tålmodighet :)

Vel, jeg innser at jeg må gå roligere inn. Han har sagt at han vil ha flere, så jeg får bare ta tiden med hjelp. Det er så deilig med en sånn side som dette.

Jeg får lage en sikkelig god middag til han når gutten vår er hos mormoren sin en uke. Det blir vel litt bedre å prate om sånne ting når man ikke er sliten og godt uthvilt. =o) Han får et helt annen holdning(en mykere en) når vi feks står i en heis der det er en barnevogn med en liten en på 3-4 mnd og ligger der sprudler.

Uansett, så tusen takk for hjelp, du/dere er snille, hjalp meg litt med å tenke klarere, ikke lett med alle disse babyene nå for tiden.=o)

Hmm...Du kan jo sette deg ned å snakke om hvor bra det er for deres først barn og få en søster eller bror? Gå gjennom økonomien deres sammen og sjekk om dere har råd( forhåpentligvis har dere jo det).

Fortell ham at du kanskje sa det litt for brått sist gang og at du veldig gjerne vil at han skal være med på å vurdere om dere kan få et barn til nå eller ikke. At du har veldig lyst men at han må være med på å ta avgjørelsen...Få ham til å føle at han er med på dette ikke bare en spermdonor om du skjønner hva jeg mener?

Lykke til!

Høres ut som en god plan, dere finner nok ut av det. Du må skrive litt om hvordan det har gått etterhvert, da - det er jo alltid spennende å følge med :)

Når skal Casper til mormor, da ? Regner med at det er det sønnen din heter? Hvis dere ikke har planer den uken, så gjør noe hyggelig sammen, bare dere to, kom litt ut hjemmefra, nye omgivelser - mye som kan hjelpe på "stemningen" :)

Jeg krysser fingrene !

Han heter Casper ja, det var det første søstern sa når hu kom inn på rommet etter at var født. Hun sa" neimen, der er jo Casper jo." Hun syns han så så gjennomsiktig ut, som spøkelse. Hehe=o)

Han skal til mormor om en ukes tid ca.

Tror han har lyst å være med denne gangen. Casper var... vel kan vel si det rett ut.. et uhell, men et positivt uhell=o) Hadde gått 3 mnd før vi fant det ut, så hadde ikke noe særlig valg der nei.

Jeg skal oppdatere dere om noen fremgang.=o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...