Mamma'n til Vilde & Amina Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Har dessverre fått ei ganske stor og stygg åreknute på den ene leggen. Ofte når jeg er ute å går får jeg i tillegg veldig smerter i denne leggen, akkurat som når man er helt utslitt i beina etter å ha gått i timesvis, men får det bare i den leggen der jeg har åreknute. Noen som vet hvorfor? Er det pga.dårlig tilbakestrømming av blodet i den leggen pga. åreknuta, eller kan det være en annen grunn? Smerten pleier å gå over av seg selv når jeg bare fortsetter å gå, selv om det gjør vondt...
beautiful Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Jeg og har fått noen åreknuter i forbindelse med sv.skapet. Kjøp deg støttestrømper med en gang-det hjelper! Du må sitte med bena høyere enn kroppen, ikke gå for mye, og som jordmor sa til meg: disse trekker seg som regel tilbake etter fødsel! Så da får vi bare håpe på det:)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Skal ikke si noe om smertene. Men har lest at man skal legge bena høyt i fem min hver dag for å unngå åreknuter. Spesielt når det er varmt. Kanskje det kan hjelpe for deg om du ikke allerede gjør det da.
76'ern Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 Akkurat har jeg også. Har fått en åreknute bak kneet og hvis jeg står så verker/svir det akkurat i den leggen, mens i den andre kjenner jeg ingenting. Håper virkelig det går bort etter fødselen ellers så bli det lite skjørt på meg fremover. Ikke noe pent. Spurte legen om det om hun sa at man kan operere det bort hvis det ikke går bort av seg selv. Litt forfengelig er man jo!!! Ikke lett å bruke så mye støttestrømper i denne varmen heller akkurat.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #5 Skrevet 7. juli 2006 Ikke for å skremme her, men veldige smerter som du beskriver kan også være blodpropp. Ikke nødvendigvis farlig, men ville tatt en tlf hvis det ikke bedret seg.
milde Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Skal nå mye til om det er blodpropp da. Jeg har div.. åreknuter på begge bena og det er ikke blodpropp. Kjøp deg skikkelige støttestrømper. Gå helst til en bandagist for de måler leggenedine og finner ut riktig str. Mine fra forrige svangerskap var for stramme denne gangen, så jeg måtte kjøpe nye. De er dyre (ca. 600 kr), men de billigere variantene hjelper heller ikke. Det kan hjelpe mot leggkramper, som ihvertfall jeg får i tillegg, å ta magnesiumtilskudd.
Gjest Skrevet 7. juli 2006 #7 Skrevet 7. juli 2006 Jeg er operert i begge beina, fra lysken og ned til anklene for åreknuter. Dette gjorde jeg første gang da jeg var 24 år, hatt åreknuter siden begynnelsen av 20 årene. Jeg har ikke vært gravid før nå, så knutene skyldes ikke svangerskap, men arv i mitt tilfelle. Uansett er det vanlig at åreknuter kan være vonde! Jeg har akkurat kjøpt meg nye støtte strømper på apoteket , prøver sitte med beina høyt for å foebygge.. Og så skal man helst ikke krølle beina for mye (sukk, det elsker jeg men..). Sørg for å tilrettelegge for at blodet fritt skal kunne renne tilbake til "kroppen". Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå