Gå til innhold

bør jeg ikke spille badminton?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Såpass tidlig er det neppe farlig for den lille om du er litt aktiv :) Spill ivei du! Og om du fremdeles er usikker, så ringer du lege/jordmor og spør. Det er det de er der for :) Jordmora mi sier hver gang jeg er hos henne at "du må huske å ringe hvis det er noe, det fins ikke spørsmål som er for små, dette er jobben vår vet du!" hihi :)

Vi skal forresten ikke shoppe så mye i slutten av svangerskapet. Og være obse på tunge løft pga mage- og ryggmuskulatur som er under mye ekstrabelastning og hormonforandringer fra før pga svangerskapet.

Men ellers så er jeg enig ja - ut og opp og fram i aktivitet, jenter!!! woho!!!

Annonse

Jeg regner slutten som 3.trimester. Men det varierer jo fra person til person hvor mye belastning en tåler for å si det sånn. Selv var jeg veldig tung i 3.tri - dvs veldig mye fostervann og stor mage - men jeg fortsatte å trene styrke og vanngym helt til 3 uker før termin. Jeg bare kutta ut de tyngste øvelsene og holdt meg unna hopping.

ps: en av grunnene til at hoppinga er frarådet er fordi morkaka i veldig sjeldne tilfeller kan løsne. Jeg fikk litt kjeft fra sykehuset etter jeg ramla ned kjellertrappa 2 uker før termin gitt... hehehe :)

Jeg er 26 uker og spiller masse volleyball...

jeg slenger meg ikke forrover og sånn så klart, men er med på spillet.

Tror det er viktig å holde seg i aktivitet så lenge som mulig...så lenge man ikke føler ubehag går det nok greit.

Jeg tror kroppen sier ifra om det ikke er bra...før barnet merker noe til det:)

Ut å lek jenter! Vi trenger litt kondis til fødselen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...