Gå til innhold

April: nattesøvn


tyren-78

Anbefalte innlegg

Vesla spiser så ofte om natta. Hun får mat når jeg legger meg, og så spiser hun opptil 3 måltider før 06.

Jeg prøver å justere dette slik at jeg skal få mer søvn. Syns det er så innmari vanskelig. Vi skal snart på ferie og jeg vil gjerne være mer opplagt. Kunne tenkt meg ett måltid sånn ca kl 03, kanskje jeg stresser litt, at hun er for liten enda? Hva tror dere damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian ville også til å begynne med ha mat mange ganger hver eneste natt. Men så begynte jeg å pumpe meg om morgenen og gi han dette i tillegg ved leggetid. Han blir da stappa mett, stuptrøtt og vokner kun og vil ha et måltid om natta.

Anbefaler Medela Mini Electric brystpumpe hvis du ikke har ennå, den er super bra.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ofte gutten min ei flaske med mme til kvelds.Da blir han veldig fornøyd og sover seks-sju timer før han våkner og er sulten igjen.(Ammer resten av døgnet). Eller du kan pumpe deg som innlegget ovenfor foreslo. Vi skal jo tross alt fungere i hverdagen vi mammaer også:) God ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir også MME som kveldsmåltid (140ml ca + "full pupp"),da sover hun som oftest 8 timer i strekk (ja jeg vet,luksus ! ),hun har faktisk sovet 10 timer også en natt :-D Ammer ellers om døgnet.

Og selvfølgelig....jeg har faste rutiner om kvelden og fast leggetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora spiser ikke mellom 20 og 06 dersom hun får rikelig med mat.. Problemet er nå at jeg tror jeg har litt for lite å mette henne på nå om kveldene..... Har også lurt å gi tillegg på kveldene. Hun sutrer mye og vil ofte opp etter mer (noe jeg har lite av...) like etter hun har lagt seg....

 

Metter mme bedre/lengre? Prøvde det for første gang i går, men på dagtid bare for å se om hun tok det..... Hun gjorde det etter litt om og men.... Bare tenker at om jeg gir det om kvelden, så mister jeg vel helt min produksjon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MME metter lenger ja. Jeg har ikke noen problem med mindre melk selv om hun får den ene flaska om kvelden. Det styrer jo vesla for så vidt selv,for jeg har jo økedøgn jeg også som andre,og da blir det full amming døgnet rundt nesten hver time. Og vesla legger veldig fint på seg (ca 300 gram i uka). Jeg var også redd for at om jeg gav henne flaske på kvelden så skulle jeg miste melka. Helsesøster har støttet meg også med det å gi henne den flaska om kvelden,og syns jeg skulle fortsette med det hvis det fungerte for oss.

 

Et lite tips til...flaska har kanskje litt å si,vesla her tar kun MAM sine flasker (de som skal hjelpe mot kolikk),og har tatt den fra dag 1. Men hun nekter å ta noen andre flasker,de spytter hun bare ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mikkel spiser ogsaa 2-3 ganger pr natt.

Ja mme er hardere fordoyelig og barna blir derfor mette lengre.

Hvis man bare gir mme paa kvelden vil mm produksjonen gaa ned. Saa hvis man ikke oensker det er det en ide aa laa babyen ta puppen foerst til det er tomt og deretter fylle paa med mme etterpaa.

Og da vil jo barnet gjerne sove lengre, og det blir kanskje slutt paa nattamminga.

Men samtidig har jeg laert at det er godt for produksjonen aa nattamme da, saa hvis man har lite melk fra foer kan det jo vaere dumt aa kutte den ut.

Jeg har vertfall ikke turt aa begynne med mme paa kvelden av den grunn. Men er ganske sliten etterhvert jeg og, saa om han ikke begynner aa sove lengre om natten etterhvert spoers det om jeg vil gi litt mme ved siste kveldsmaaltid jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dette problemet selv, han har stort sett bare ett måltid om natten ved 05 tiden. Men enig med siljewill, dersom du vil gi mme i tillegg på kvelden for at hun skal bli mettere så må man amme først. Et annet alternativ er å legge henne på eget rom dersom du har mulighet til det, det kan rett og slett hende hun våkner i de periodene da søvnen et lett, og at hun lukter deg og derfor våkner mer og vil spise uten at hun nødvendigvis trenger det. Jeg flyttet eldstemann inn på eget rom da han var 4 mnd, og det var alt for sent syns jeg, da hadde han økning i nattmåltider ved 3 mnds alder til opptil 3 ganger fra 21 til 07, og når han sov på eget rom var vi nede i 1 måltid igjen. Jeg kommer til å flytte minsten inn på eget rom om ett par uker (må bare renske ut endel rot og skrot først...........), for jeg merker at han er mere var og tendenser til å våkne om natten når han hører at vi beveger oss osv. Siden eldstemann sover ganske urolig blir det endel turer inn til han om natten, og da merker jeg at minsten begynner å våkne. Og våkner han skikkelig på natten så sovner han ikke igjen før han får spise. Det er forsåvidt greit nok, men jeg syns det er unødvendig når jeg merker at måltidene er små og at han egentlig ikke er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...