Gå til innhold

Få bort tette melkeganger....?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan ogsaa proeve Lecitin fra helsekosten, tre kapsler per dag. En for vedlikehold. I mellomtiden knasker du peppermynte og salvie (du faar ogsaa kapsler fra hk), det reduserer melken din. Du kan legge paa kalde omslag umiddelbart etter amming for aa hele og redusere produksjonen. 15min max, og ellers ikke kaldt! Men ikke slutt aa toemme foer du er ferdig med blokkeringene!

Trodde jeg hadde fått bort den klumpen, og begynte å pumpe "bare" hver 3.time..men nå er den komt tilbake igjen. Tørr nesten ikke la være å pumpe meg mindre enn hver 2.time nå, redd for å få tilbake brystbetennelsen. Pumping på fulltid. Hva gjør lecitin? Og hva er denne peppermynten og salvien jeg skal knaske på, drops? Forslag til kalde omslag? Så kaldt som en frossen grønnsakspose eller?

Lecitin er vel egentlig noe som er godt for hjerte-kar-system (synes jeg å huske), det smører systemet liksom. Men det skal hjelpe mot tette melkeganger på samme måte også..

Peppermyntedrops finnes iallefall, tror det var Dent jeg spiste. En blå pose.. Salvie vet jeg ikke..

Annonse

Husk: varme omslag FØR pumping, kalde ETTER! Varm opp den harde klumpen, med for eksempel en varmeflaske eller ved å fylle en bleie med varmt vann. Det siste er best, for den former seg rundt puppen og er ikke stiv og ubehagelig. Varm opp puppen først, håndmelk/ stimuler slik at melken begynner å dryppe DERETTER massasje og pumping. (jeg har problemer med vasospasmer også, så kalde omslag var uaktuelt for meg:-) Hørtes litt vondt ut.)

Når jeg hadde tette melkeganger varmet jeg opp området en halvtime før amming. Fikk stort sett hull på byllen om morgenen for da var melka mest tynn og ungen mest sulten. slitsomt å stå opp i otta for å varme opp puppen, men det funka. kan hende også pumping går lettest tidlig på dagen? Men helt bra ble det ikke før jeg begynte med lecitin. Det er et vidundermiddel!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...