Gå til innhold

Hvor mye/hardt sparker knøttene deres i ca uke 25..???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24+3 idag, og syntes knøttet er svært svært rolig: mest romestering, få kraftige spark (men et par fulltreffere rett i blæra noen ganger), men dette er sjelden. Den har tydligvis også funnet ut at det er best å ligge med beina nedover. Kanskej derfor jeg stort sett kjenenr spark helt nederst (lite opp mot og over navelen). Hvordan opptrer deres knøtter???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I uke 25 er det ikke kraftige saker det er snakk om, knøttet er jo enda liten og har god plass der inne.

(har foreløpig kun kommet til 18 uker med denne, men husker godt fra forrige svangerskap hvor jeg såvidt kunne kjenne små "fiskesprell" og en sjelden gang er fot eller arm nede ved navelen et sted.

Bare vent til rundt uke 35 eller deromkring, DA skal jeg hilse og si du kan få deg en rett venstre i ribbeina eller i blæra så du mister både pust og vann ;-)

Skrevet

Jeg begynner på uke 24 i morra. Her er sparkene ikke sterke, men forsiktige bevegelser og "dytt". Av og til kan jeg se det også, men da må jeg ha litt flaks. Synes det er rart når de som er like langt som meg synes babyen sparker kjempehardt, for det syntes jeg ikke Sunniva gjorde før de siste ukene. Men jeg kan kjenne det hvis babyen presser mot blæra eller ryggen, det kan være litt småekkelt.

Skrevet

Nå er det jo godt over 7 år siden jeg var gravid i uke 25 sist, så har glemt omtrent alt. Men mener å huske at det var mye sterkere den gangen, men det er nok fullt mulig at jeg da var minst 5 uker legner enn jeg er nå. OG dessuten hadde jeg dengang ikke morkaken foran på magen.. Jeg leser og at mange skriver om _kjempe_ spark, og blir derfor i tvil.. Jeg kjenner helt klart tydelig spark magne ganger om dagen, men også en del smådult (og litt mer sånn "kiling").. Håper at det er sånn det skal være.. Riktig god sommer :-)))))

Skrevet

Hvis du har morkaka foran demper jo det veldig da... Så lenge du kjenner liv er det ikke noe galt :) Jeg kjenner en del harde spark men og magen danser av og til hvis han ligger i rette stillingen. Har sf mål som er litt over og jm har hele tiden trodd jeg var noen dager lenger... Er 25 uker akkurat i dag :)

Skrevet

er 24+2(eller 24+3 blir det vel:P)

her er ikke sparkene sånn utrolig harde, men man kan se sparkene fra utsiden og det er litt ihvertfall...veldig periodevis når hun lille er aktiv=)

Skrevet

På dagtid kjennes det ut som en liten ål som smyger seg fram og tilbake inni magen (æsj?) ;) men på kveldene så romsterer det skikkelig inni her. Det vises på utsiden også. Har jeg trange klær vises det skikkelig godt:)

Er 27+1

Skrevet

Er 23+5 og synes det er riktig høyt aktivitetsnivå i magen om dagen. Er førstegang jeg er gravid, så jeg har jo ikke noe å sammenligne med (vet jo ikke hvordan det vil bli senere). Skifter mellom rolige perioder og perioder med masse sprelling, romstering og fraspark. Ikke alt er like behagelig, men kjempekoselig uansett! Kjenner stort sett sparkene i midten mot nederst i magen, hender jeg kjenner sprell to steder på en gang, og det må vel bety at det er både armer og bein jeg kjenner. Spennende tider!

Skrevet

Til Klara 77

eg har det akkurat likt, eg er 23 veker no og vetle beibien min har enormt med energi, kjempekjekt aa kjenna spark. den sparkar cirka 20 perioder til dagen. er ikkje dette mykje? Den har gjort det i 3-4 veker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...