Gå til innhold

Da er jeg tilbake etter 14 dagers "helvete" i Mallorca!


otilde *14.05.2009*

Anbefalte innlegg

Og det blir siste gang jeg reiser til varmere strøk når jeg befinner meg i første trimester :-) Godt over trettifem grader i skyggen kombinert med dryppende høy luftfuktighet og konstant kvalme gjorde at jeg stort sett grudde meg til å stå opp om morgenen. Jeg lengtet hjem til normale tilstander så og si hele tiden, drømte om skummet melk og grovt hjemmebakt brød! Det pussige var at de hadde jo grove rundstykker og pastirusert melk der vi bodde, men det var liksom ikke noe som smakte godt. Melka ble aldri skikkelig kald, juicen smakte alkohol, kjøttet var ikke godt nok stekt. Da jeg møtte opp på arbeid i går spurte sjefen meg om vi bare hadde hatt dritt-vær! Jeg er uten å overdrive blekere nå enn før vi dro. Hadde ikke sjans til å oppholde meg direkte i sola. Irriterte meg også over knall-harde senger, skitne sol-senger, sneiper og søppel i gatene som luktet grusomt! Jeg føler liksom ikke at jeg sitter igjen med noe positivt etter ferien!

 

Noen flere som har blitt skuffet på sydentur når de har vært gravide? Vanligvis elsker jeg å reise, og vi var tre uker i Italia første gang jeg gikk gravid uten at det plaget meg noe særlig. Men da var jeg ikke kvalm og fullt så pysete på fremmede lukter og fremmed mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurte på hvor i italia du var? vi skal dit nå for 1.gang med jente på 2 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke på fastlandet, men på Sardinia. Veldig pent der, men kunne godt tenke meg et eller annet sted i Toscana neste gang vi skal til Italia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen i det du sier,ja..

 

Turen ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Det største problemet var jo mat. Jeg fant ikke noe grovbrød! Og vi bodde på hotell, ikke leilighet, så måtte kjøpe frokost på restaurant. Når man bestilte melk der fikk man bare oppvarmet melk. Ble som regel bare knekkebrød m/skinkeost medbrakt fra Norge til frokost på meg.

De andre måltidene ble også ett problem. Jeg er for det første litt kresen. Da hjelper det ikke at jeg ikke kunne spise det jeg liker. Salat kan man jo ikke spise i utlandet dersom man ikke har vasket den selv. Kjøttet var ALDRI godt nok stekt, og det var alltid masse kjøtt og lite tilbehør. Omelett er jeg til vanlig veldig glad i, men det var jeg litt skeptisk til også fordi de aldri klarte å steke den godt nok.

 

Lite mat førte til at jeg gikk kvalm mye av tiden og energi fantes nesten ikke.

 

Men i bunn og grunn syntes jeg det var deilig å komme seg bort litt da. Litt tid helt for oss selv. Kunne snakke så mye vi bare ville om baby og graviditet uten å tenke på hvor eller når vi gjorde det. Det var utrolig deilig. Så kjøpte vi litt babyklær da - det var stas det!

 

Men å komme hjem til Norge var utrolig godt. Spesielt det å få i seg nok ordentlig mat - da roet fort kvalmen seg mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...