Gå til innhold

Første legebesøk alene?


millamora *Fikk ei prinsesse!*

Anbefalte innlegg

Hei, har dere tenkt på å ta med barnefaren på første legebesøk?

Skal til legen i morgen, og lurer på om samboer skal være med?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk alltid til legen alene, men det hendte mannen min var med til JM. Han har ikke noe utbytte av å være med til legen, der kontrollerer de jo bare "kroppen", de snakker jo ingenting om det å bli foreldre, og hva som skjer framover osv...

 

Men han var med inn når jeg var på legevakta pga kraftig blødning, så da fikk han høre hjertelyden for første gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Jeg var alene på første kontroll og syntes det var helt greit!Tenker at det er viktigst at han er med på UL og evt til jordmor!Men det kan jo selvsagt være koselig å ha han med og kanskje han også synes det er stas å få være med helt fra starten av.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt redd for ikke å få med meg alle beskjeder, eller alle "viktige" opplysninger... Eller kanskje glemmer jeg å stille noen vesentlige spm som han vil huske på... Men jeg vet ikke, fikk bare en liten klump i magen når de satte meg opp på en dobbelttime...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Jeg var alene på aller første legekontroll. Men ellers har samboeren vært med til alle UL'ene, uke 4/5/6/7/8/10 pga tett oppfølging og operasjon i starten av svangerskapet. Han skal også være med nå i uke 13, og på de andre legetimene. Han syns det er kjekt å få være med, for da "føler" han seg litt gravid han også. :-)

 

Beste er å gjøre det dere føler er best selv... -)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kloke ord :)

 

Tror jeg går alene i morgen, så kan han heller være med neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...