Elle Vilde Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Både moren min og svigermoren min har uavhengig av hverandre sagt at de tror jeg kommer til å føde før termin, for jeg har så stor mage (30+6 idag). Er veldig enig i det, for magen er like stor nå som på bildene fra forrige graviditet, som ble tatt noen dager før jenta vår ble født i uke 38. Føler også selv at jeg ikke kan gå helt til termin, for magen er så enormt stor allerede... Er det noe i det tro, at man føder før termin dersom magen er veldig stor? Vet også at babyen er stor, ble målt til 12% større enn gjennomsnittet i uke 27. Har ikke vært på kontroll på lenge nå, så jeg vet ikke hvordan SF-målene mine er, men kjenner virkelig at jeg begynner å bli tung, tungt å puste osv. Noen her som vet om det er noe i at man føder før termin når magen er STOR??? (Tror ikke jeg orker å gå helt til uke 40, hvis magen skal fortsette å vokse i dette tempoet... - Vet selvsagt også at det kan jo ikke jeg bestemme... :-) )
Gjest Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Jeg tror nok ikke at størrelsen på magen aleine betyr noe, men hvis babyen er stor, kan kanskje det være en grunn til at fødselen starter før termin? Jeg vet ikke, jeg bare tenker meg det. Selv har jeg hatt stor mage med begge barna. Jeg fikk Lisa 9 dager før termin, og håper denne kommer omtrent på samme tidspunkt. Men jeg tror ikke det har noe sammenheng med at jeg har stor mage.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Tror ikke størrelsen på magen har noe å si på når du kommer til å føde. Men at du fødet 2 uker før termin sist, da er det lett for at du kommer til å føde også før termin denne gang, ifølge JM jeg går til. Ang at babyen er stor, så vet jeg ikke hva de gjør, om de lar deg gå til du starter naturlig, eller om de setter deg igang.
Gjest Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 Tror ikke magestørrelsen har noe å si for når du føder. Da jeg gikk gravid med min sønn hadde jeg sf-mål som gikk langt utover skjemaet og han ble målt til å være stor. Jeg fødte 9 dager over termin. Hadde mest sannsynlig blitt satt i gang evt fått keisersnitt den dagen hvis jeg ikke hadde født innen da, ettersom han var ganske stor og det er ikke jeg...
Dailis Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Vel, jeg har vært sinnsvakt stor de tre andre gangene, men over termin gikk jeg like vel.... Nå er jeg liten (synes jeg, jeg er over gjennomsnittet) kanskj ejeg ikke går så lenge da, hehe... Nei, tror ikke det er en sammenheng der....Ikke det diss jordmødrene har sagt til meg ialle fall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå