Gå til innhold

Jeg får altså ikke tidlig ul,så jeg vet ikke om alt er bra med bebien min


glafruen

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen idag..men jeg forstår meg ikke på han. Jeg fikk jo blødning tirsdag for en uke siden,var hos legen onsdag. Der tok han gu og bl.prøve og grav.test såklart .Og den var positiv, såklart. Og nå idag var jeg hos han igjen,og hadde en vanlig sv.skaps kontroll. Og det jeg ikke skjønner ,er at hvorfor han ikke aller først kunne finne ut om jeg FORTSATT var gravid????????? Jeg vet ikke om jeg har mistet eller om jeg er gravid!!!??? fortvilende... Jeg spurte 3 ganger om tidlig ultralyd,men nei,han henviser meg til den vanlige ul`en bare. Og det er ca 10 uker frem til jeg skal ha vanlig ul. Jeg blir gal av å vente til da.

 

På lab`en ba jeg dem ta ny grav.test-og den var positiv. men ho sa jo også at den kan slå ut lenge etter en spontan abort..så jeg ble ikke klokere med det. :-( Og forrige gang tok dem hcg-nivå,men det skulle vi ikke ta idag. Jeg spurte til og med,skal jeg ta den blodprøven-nei ,sa han . Til slutt lå jeg på skiftestua i 20 minutt, for å ta blodtrykk etter hvile- men den gikk jo heller ikke ned..så kanskje jeg var så oppspilt. (124/80 var bt på,ikke at den var SÅÅ høy,men høyere enn det som er vanlig for meg..)

 

 

Så jeg er nok gravid inntil det motsatte er bevisst.. hahaha

 

Vet ikke mitt arme råd, måtte nu bare lufte det litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke mistet før så har du dessverre ikke krav på tidlig UL.

Jeg har mistet i MA i uke 17, og jeg måtte "krangle" meg til en henvisning til tidlig UL i uke 12 hos min fastlege, og jeg fikk den kun fordi jeg sa at jeg hadde blitt lovet tidlig UL på sykehuset.

 

Men så lenge klarer jeg ikke å vente, så jeg har bestilt en privat UL, og skal den 11 juli, da er jeg 9+4 uker på vei.

 

Legene har veldig forskjellig praksis på det med å henvise til UL, svigerinnen min mistet i SA i uke 12 en gang, og hun ble sendt til tidlig UL i uke 6 alle gangene hun ble gravid etterpå...

 

Men alt er nok helt flott med spiren din skal du se!

Om du ikke klarer vente, så kan du enten bestille privat UL, eller så kan du bestille en slik babywatcher, da kan du lytte til babyens hjerte i fra uke 12.

En klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har det ikke vært no problem og få tidlig ul. Trodde din bekymring var grunn nok jeg...

Hvertfall siden du har hatt blødninger... Du kan jo bestille privat da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?? Merkelig lege. Jeg har selv vært til tidelig UL pga blødning, det skal være god nok henvisningsgrunn det.

 

Uansett, du kan faktisk bestille privat UL når du måtte ønske det, men da må du betale for det selv, det koster fort 500-1000 kr, men det er gjerne en pris du er villig til å betale for å slippe å leve i uvisshet? Vet at Volvat i hvertfall har, de finnes flere steder i landet.

 

Blødde du mye? Jeg har blødd i alle mine 3 svangerskp nå jeg, og er bare i uke 5 med denne her 3, men jeg blør lite så langt, bare rosa slim innimellom. Har også blødd frisk blod med begge de to andre, men da litt senere.

 

Ønsker deg i hvertfall lykke til videre, skal krysse fingrene for deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan det går an av en lege å være så hensynsløs!!! I mitt forrige svangerskap fikk jeg blødning en dag el 2...gikk til legen og han henviste rett til ultra lyd undersøk.! Han sa dette med blødning trenger ikke være noe men må ALLTID sjekkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ul i uke 7 forrige svangerskap, pga blødninger (fikk en nydelig velskapt jente som nå er 2 år). Jeg kommer til å bestille ul time om noen uker, fordi jeg hadde en blødning i går. Er 5 uker på vei nå.

Jeg bestilte bare time på Volvat, kan ikke du gjøre det samme?

Der spør de ikke hvorfor... Klart du må betale, men for min del er det absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurdere faktisk i mitt indre å bestille flytur sørover ,og dra til en privat ul-klinikk..

Kansje finnes det privat ul i Tromsø,men her i Finnmark er det ikke sånt luksus. Ja ,og jeg hadde gjerne betalt selv for å få vite.

 

Det er ganske frustrerende det her, å ikke vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...