Gå til innhold

noen som tror på fødsel ved fullmåne?? det er fullmåne 11.juli


lykkelig gravid trønder t 23/3

Anbefalte innlegg

hei! har termin 21. men har på følelsen at han kommer litt før... Lurer på dette med fullmåne og fødsler... Tror litt på slike ting, men akkurat dette vet jeg ikke helt. Har hørt at fødestuer er fulle når d er fullmåne.... flere som har hørt dette??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det har alltid blitt sagt det....at ved fullmåne er det mange fødsler på sykehusene!!! Da jeg gikk gravid sist var det fullmåne 13 mai...jeg fødte 15 mai, og sinnsykt mange var inne til fødsel 14-15 mai....kanskje fullmånen hadde innvirkning på det??? selve fulllmåne natta var det vel ikke unormalt mange som blei født....! Tror nok det bare er en myte...men er jo litt gøy og da..

 

Spennende å se...så fullmånen er 11 juli...det vil vel si på tirsdag det...oi..tenk om vi føder da....

 

hilsen en ikke veldig overtroisk person..som liker å ha troen på ting som kan gjøre at fødsel skjer FØR termin, fremfor etter..hehe!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både moren min og svigermor jobber på sykehus, de sier at det alltid er mye fødsler ved fullmåne, så de tror på det iallfall. Jeg tror vel egentlig ikke på det siden det ikke klaffa med forrige dattera mi, men håper likevel da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies iallefall at fullmåne skal ha innvirkning på fødsler, både når det gjelder mennesker og dyr. Har selv termin 11. juli, så det kan jo bli spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er oppvokst på gard og det er helt normalt at det er større sjanse for at kyrne kalver når det er fullmåne!

 

Dei gamle seier også at det er lettare å barbere seg på enten flo eller fjære (husker ikkje ka). Dette veit eg ikkje, men koffor ikkje? Månen påvirker jo heile sjøen på jorda sånn at det blir tidevann, så det er jo sterke krefter ute og går...

 

Eg har sjølv termin den 11. men mora mi er bombesikker på at eg kjem til å gå ei veke over, for d gjorde ho kvar gang sjølv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg har termin 13 og har også blitt spådd den 11 :-)

 

Grunnen til flere fødsler ved fullmåne er at fullmåne påvirker all vann - dvs også fostervannet.

 

Vet ikke om jeg tror noe på det selv, men det hadde ikke vært noe i veien om junior hadde meldt sin ankomst noen dager før terminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med jm ang det der idag.Hun sa det ofte var mange fødsler natta/dagen etter fullmåne.Så det er vel noe i det der...spennende:)Jeg har selv termin 16.juli,så det hadde vært helt TOPP at nurket mitt hadde kommet noen dager før:)Er rimelig fødeklar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. min forrige fødsel starta 2-3 dager etter fullmåne. Jeg er veldig klar for å føde denne litt før tiden, så jeg har satsa på 13. juli. Har termin 29. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...