~mamma~ Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 ... Hvor smører dere (både foran, bak og inni skjeden?)? Hvor ofte smører dere? Hvor lenge om gangen? Når begynte dere med dette?
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Man kan godt begynne å smøre seg så snart man går inn i 3. trimester. Man bør smøre seg minst èn gang til dagen, gjerne på kveldstid. Man smører da i huden rundt skjeden, og i mellomkjøttet mellom skjeden og endetarmen (hvor man vanligvis revner). Jeg er litt sløv, men prøver å smøre meg hverkveld. Jeg tar rett og slett tommelen litt inn i skjeden, og en fing i mellomkjøttet, slik at jeg får "tak" og så masserer jeg. Sist gang endte jeg med totalruptur, så heller massere litt for lenge enn ikke i det hele tatt. Hvor lenge ? - i hvertfall 2-3 minutter.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Hva er best å smøre med egentlig, hvilken olje?
♥Prinzessin♥ Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 Jeg smurte bare mellomkjøttet jeg, men det hadde sikkert vært lurt å smøre litt mer rundt skjedeåpningen også kanskje. Men jeg revnet omtrent ikke, heldigvis! Smurte meg med fødselsforberedende olje fra Weleda, fås kjøpt på helsekost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå