Gå til innhold

Hjeeeeelp..... Trenger tips til vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere!

Vi venter vår første i januar, det vil si ingen erfaring med vogn what so ever. Eneste jeg vet er at jeg likte Quinny Speedy vogna til ei veninne veldig godt.

Vi er endel i båt om sommeren, har relativt stor bil og tar aldri buss. Bor i enebolig.

Noen gode tips til oss førstegangs som ikke har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-J

Så nå er du kommet deg inn hit Drømmen. Husker nicket ditt fra Bli Gravid sidene..

Jeg har prøvd flere vogner og kommet fram til at JEG liker simo kombi/duo (el) best til den første tida. Om jeg hadde bodd i enebolig hadde jeg nok brukt sportsdelen lengre, for da hadde jeg sluppet å humpe ned og opp trapper. Synes den virker desidert mest komfortabel for barnet, stødig og sikker og den er veldig god å trille selv om det er 4 hjul. Plass til handleposer fra matbutikken er det også, og det er det ikke på noen av de andre vognene jeg har hatt eller sett eller prøvd.

Eneste kan være at ei slik vogn kan ta litt plass i en båt.. Vet ikke hvor stor plass dere har men.. Du kommer jo sikkert til å kjøpe ei vogn til senere, så du kan jo vurdere å kjøpe ei lett sportstrille som blir liten samenlagt, men som har full liggestilling allerede nå? Full liggestilling og fotbrett har iallfall min førstefødte hatt behov for for å sove godt helt til det var tid for å slutte å sove om dagen..

Men dette er min mening. Det kommer an på øyet som ser og hvilke krav du stiller til ei vogn det. Lykke til i vognjungelen!

Skrevet

.. men kombivogna ble brukt til sovevogn i barnehagen når vi kjøpte mindre vogn til å ha hjemme, så den ble brukt helt til det ikke var mer soving på dagtid! (Vognene ble låst inn om natten)

Skrevet

Hei!

Kan på det varmeste anbefale merket I'Coo Platon. Har denne i 4-hjuls-varianten, fins også som 3-hjuling. Er et kvalitetsmerke, og vognene er kjempefine i design, solide og praktiske. Rudo på Grønland og i Ullevaalsveien i Oslo fører merket. (Du kan se bilder på www.icoo.de )

Har ikke hatt noen problemer med vogna hittil, kjøpte min i mars 2005, flittig brukt. Kjøpte sportsdelen og hadde mykbag oppi fram til gullet vars stor nok til å legge bort bag'en. Høres ut som den reklamen her, men er virkelig fornøyd med valget. Og så får du en vogn som ikke alle andre har ;-)

Skrevet

Hei, jeg kan på det varmeste anbefalle Brio Kombi vognen. Fikk selv barn i januar, og denne vognen passet perfekt på vintersføre. Blir veldig lunt og godt til babyen, noe jeg syns jeg viktig de første månedene. Spesielt når det er vinter. Du kan jo se på min som står til salgs på finn.no. Finnkode:7915021 .Siden du har stor bil er denne vognen perfekt. Jeg må dessverre selge den pga liten bil. Men jeg hadde kjøpt en lik til neste baby også :)

Skrevet

Hvis du likte Speedyvogna, tror jeg ikke du vil like en 4-hjuling så da hadde jeg styrt unna Brio og Simo kombivogner. Vi har hatt Speedyen til snuppa vår en liten periode som ekstravogn, men ville ikke hatt den som hovedvogn...alt for åpen. Brukte den med Dreamibag til lillesnupp, og greit på våren. Men ville ikke brukt den til en baby gjennom hele vinteren.

Så hvis du ønsker en vogn som kan brukes fra nyfødt, og som er super å trille(3-hjuling) hadde jeg sjekket ut Teutonia Spirit S3. De har den på Barneverden, Fru Lyng og Babyshop på Østlandsområdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...