Gå til innhold

Ja, her sitter jeg alene....

Anbefalte innlegg

Ingen andre på treningssenteret, ingen treningsveileder eller instruktører, bare mgeg, mutters alene...og noen medlemmer da.

Har man ikke krav på pause?? Jobbe 8.5 timer i strekk, uten pause, og uten mat, er kjempe sulten jeg nå...er gravid jo for svarte...

Blir bare mer og mer sinna nå kjenner jeg....faen ass.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5566843-ja-her-sitter-jeg-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det trodde jeg også.....neida, her må man til og med jobber overtid uten mat eller pause... Sunt å gå gravid og være uten mat i 8 timer...

Ikke det at jeg ikke har noe å gå på, men...hallo....er drit sulten..

Problemet er å gå ut herfra. Når det ikke er noen andre her, så kan jeg ikke gå fra senteret. Kassa og klærne og alt sånnt....

Nei, jeg klarer ikke gå så lenge uten mat egentlig..men... Hormonell som jeg er , så hjelper ikke det på humøret at jeg blir sulten sinna i tilegg....

Kjenner meg veldig godt igjen fra første svangerskapet mitt. Jeg jobber også på treningssenter (administrativt, medlemsoppfølging og salg) og var alene på jobb mye. Sjefen min presterte å kommentere at det var "upraktisk" at jeg måtte spy når det kom kunder hehe... Vel, denne gangen har jeg vært/er jeg i mammapermisjon (fra førstemann) og så ferie frem til 17. juli. Jeg kommer til å være 14 uker på vei når jeg kommer tilbake på jobb, men det er jo ikke umulig at jeg blir sykemeldt. Ble det i uke 12 og utover sist pga svangerskapskvalme, bekkenløsning og en sjef som ikke ville tilrettelegge noe som helst...

Annonse

Uff, sånn har jeg det på jobb og, vi har så mye å gjøre at jeg har ikke tid til spisepause...tar jeg det så blir sjefen sur:S

men er 30% sykemeldt da, så blir jo max 5-6 timer uten mat, men tror seriøst ikke det er lov, arbeidsgiver skal jo tilrettelegge for oss, og mat må man jo få...pleier å ha litt liggende på jobb jeg da, en banan el noe, så jeg bare kan kaste det i meg hvis jeg har 2 min lixom...hjelper jo litt da:)

Var det ikke sjefen din son ble sur fordi du var gravid igjen.? Om de ikke kan tilrettelegge så er det bare å sykemelde seg ja. Enig i det.

Jeg jobber heldigvis bare deltid her da, men selv om det er sommer kan det jo være to stykker på senteret da. Sånn at man får tatt lunsj, iallefall gå i butikken å kjøpe seg noe... Merker jeg er slapp og uopplagt nå... Orker ikke spise "trenings sjokolade" heller. Ikke spesielt mettende eller godt....urk...

Dette har jeg klippet fra Arbeidsmiljøloven:

§ 10-9. Pauser

(1) Arbeidstaker skal ha minst en pause dersom den daglige arbeidstiden overstiger fem og en halv time. Pausene skal til sammen være minst en halv time hvis den daglige arbeidstid er minst åtte timer. Dersom arbeidstaker ikke fritt kan forlate arbeidsplassen under pausen eller der det ikke finnes tilfredsstillende pauserom, skal pausen regnes som en del av arbeidstiden. Når forholdene gjør det nødvendig, kan pausen forskyves.

(2) Når arbeidstaker arbeider mer enn to timer etter at den alminnelige arbeidstid er avviklet, skal arbeidstaker gis en pause på minst en halv time. Pausen regnes som en del av arbeidstiden. Pause som legges etter alminnelig arbeidstids slutt, godtgjøres som overtidsarbeid, men regnes ikke med i det antall timer det er tillatt å arbeide overtid etter § 10-6. Når forholdene gjør det nødvendig, kan pausen kortes ned eller forskyves.

Forøvrig så vil det jo bli lettere for deg å spise noe i løpet av dagen hvis du tar med deg matpakke.... Hvis det er så rolig som du sier, så kan du jo fint ta deg litt å spise innimellom.

Joda, sjefen ble sur fordi jeg er gravid igjen, men det har hun egentlig ingenting med... Hun har allerede søkt etter vikarer for meg, fordi hun regner med at jeg blir sykemeldt. Psykisk har jeg ikke lyst til å jobbe der igjen, og foreløpig er jeg for dårlig til å kunne være på jobb alikevel. Fint at mannen min har pappapermisjon nå, ellers hadde jeg slitt med å ta meg av junior. Stresset alene er nok til at jeg egentlig burde sykemelde meg, for det er en stressende jobb (salgs-delen) og i august/september tar det gjerne helt av på treningssentrene landet over...

Hvor er det du jobber? Altså, hvor i landet?

Takk..:-) Joda, kunne tatt med matpakke, men jeg regnet jo uansett med å ha 30 minutters pause. Og selv om det ikke er så mye å gjøre, hadde det var fint med en luftepause litt vekk herfra..

Jaja... To timer igjen...får drikke vann.....:-S

Kjedelig å sitte her alene og...hehe

Oki, trodde at det kanskje var sånn hver dag. Du får prøve å overleve dagen og heller vise til loven neste gang du skal på jobb. Og hvis du ikke får pause der du kan forlate arbeidsplassen, så skal du ha betalt for den.

Jeg for min del ville dødd uten mat....

Annonse

Er ikke alltid så enkelt gitt. Jeg holdt på å få sparken i en tidligere jobb fordi jeg tok 5 min pause og bare SATT iro og drakk vann. De som røyka 10x5 min iløpet av en arbeidsdag fikk ikke tilsnakk en gang. Dessverre er det et stort gap mellom teori og praksis i norsk arbeidsliv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...