Gå til innhold

Vet ikkje ka eg skal gjere..

Tulletutta

Anbefalte innlegg

Her er mitt problem. eg og typen snakker om å bli gravid no eg er 19 han er 26(blir27) vi har vert sammen i snart 4 år.eg er lærlig, kommer til å være i siste halv del av lære tida når eg må ut i perm.vil då ha 80% lønn av 80% lønn (altso godt betalt).vi eier stor leilighet med god plass til ein baby. så det er vel egentlig det beste tidspunkte med tanke på at det er lite sansynlig at eg får fast jobb etter læretida mi er slutt.men viss eg blir gravid må eg bryte av læretida mi midt inni. så er eg så ung og det bli kanskje vanskelig å ta den siste biten av lære tida mi med ein lite barn å tenke på.

når eg ser andre mødre med baby så blir eg litt sjalu for eg og har lyst på ein. samtidig som det er skummelt. nå som det blir diskutert alvorlig i heimen. nokon som kan hjelpe meg med å bestemme meg. vet at det er eg som må ta den siste avgjørelesen.

Fortsetter under...

Jeg er gravid, å det var ikke planlakt..

men dette er en stor forandring i livet, det å bli mamma og skal kunne ta vare på et barn. det er ikke bare å bestemme seg for å beholde å tro at man kan legge fra seg ungen når man blir lei. :) Så jeg synes virkeli det hadde vert best for både meg og ungen at jeg hadde en fast jobb, leilihet, bil osv.. men nå kom det jo uventet på meg da.. så det er jo litt foskjellig. Men ser ut som du har det veldi så greit med at du har kjæreste og at dere har vert sammen i 4 år. vet ikke helt om jeg kan anbefale/ikke anbefale deg å bli gravid. men dette er jo noe fantastikst, å helt vidundeli. så jeg mener at om dere begge vil ha barn å begge er klare for det så ser jeg ikke noen grunn til at dere ikke skal ha :)

om du virkeli vil ha barn så tror jeg du allerede har tatt ett valg :) :)

Lykke til

Jeg syns du skal snakke litt med de på opplæringskontoret ang dette med læretiden.

Jeg rekker heller ikke å fullføre læretiden og har vært en del sykemeldt. Derfor må jeg forlenge læretiden med 4,5 mnd. Noe som ikke gjør meg noen ting.. Greit å ha noe å komme tilbake til. :) Dersom du ikke føler deg klar for å gå tilbake til arbeid rett etter endt permisjon, kan du søke om permisjon u/lønn en periode.

Lykke til med valget :)

Jeg er akkurat begynt på vk1 50% og tar det over to år. Skal så ta lærlinge tiden min. Så jeg er ikke ferdig før om 4år. Har en 2 åring når jeg skal ta lærlinge tiden. Men ser ikke det som ett hinder. Har en kjærste som kommer til å hjelpe til.

Tror bare du skal få en liten en vist dere er klare for det :)

Lykke til!

klem

dette har du sikkert hørt før;

men husk at dere også har god tid!

Du har mange år forran deg som fruktbar, og dersom du føler at du ønsker å være ferdig utdannet/ha kommet lenger i lærlingeperioden din før dere setter i gang prøvinga, så har du helt muligheten til det.

Eneste er at du må vente enda litt til på en fantastisk ting (og barnet blir enda mer ønsket, om mulig?!) og gjør den økonomiske situasjonen litt mer stødig, kanskje, før barnet kommer.

Samtidig er du i et stabilt forhold, og du føler det klar for det.

Som du sier, er det i bunn og grunn opp til deg. Og kjæresten din.

Vi er litt i samme situasjon som dere, vi lurte på å begynne prøvinga nå, men vi har utsatt det en liten stund (under et år nå..) for at enkelte ting skal være litt mer på plass i tilfelle det skulle klaffe fort.

Og vet du hva?!

Nå som vi har blitt enige om at vi starter prøvinga om et år, så er det en herlig liten hemmelighet å ha, bare oss to (og dere på BIM da..:)

først var jeg litt skuffet når han ville vente

men viser det jo bare at han tar det veldig seriøst, og at dette er noe han virkelig vil.

Og nå kan jeg gå og drømme og tenke og planlegge..

koselig, er det!

Uansett hva dere bestemmer dere for, lykke til med valget! Hold oss gjerne oppdatert her inne!!

Hei alle sammen!! nå tror eg at ME har bestemt oss. skal prøve noen ganger å se ka som skjer. Skjer det, så skjer det, skjer det ikkje så skjer det ikkje. Enkelt og greit. Det var vel innerst inne dette eg ville, men det er skummelt for det forandrer deg for livet og du kan aldri gå tilbake på det.tusen takk for alle gode råd og hjelp. Skal holde dere oppdatert her inn..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...