Regnbuens barn™ . Skrevet 6. juli 2006 #1 Del Skrevet 6. juli 2006 Kom hjem fra ferie igår, og har fått brev i posten om bekreftet fødeplass på Rikshospitalet i Oslo, og UL i august, Jippi! Er forresten 10+2, så søkte veldig tidlig =) Flere som har søkt seg dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asteri, termin 3. februar Skrevet 6. juli 2006 #2 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg har også fått fødeplass på Rikshospitalet - hurra! Jeg er bare 8+5, så jeg søkte kjempetidlig. UL i sept. Er så glad og lettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbuens barn™ . Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 6. juli 2006 Ja er kjempefornøyd, har dårlig erfaring med Ullevåll, så er kjempeglad, søkte veldig tidlig jeg og, allerede i uke 5/6, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asteri, termin 3. februar Skrevet 6. juli 2006 #4 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg har og veldig dårlig erfaring med Ullevål, derfor var jeg også tidlig ute, og søkte i uke 6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #5 Del Skrevet 6. juli 2006 Søker dere selv eller går det gjennom fastlegen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asteri, termin 3. februar Skrevet 6. juli 2006 #6 Del Skrevet 6. juli 2006 Søkte gjennom legen. Vi var begge enige om at jeg ikke skulle på Ullevål denne gangen, så da søkte han i uke 6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taram har gutt&jente Skrevet 6. juli 2006 #7 Del Skrevet 6. juli 2006 Hei, gratulerer med fødeplass! Ser du er misfornøyd med Ullevål, og min opplevelse er akkurat motsatt av din - jeg er misfornøyd med Riksen, og skal derfor søke til Ullevål denne gangen. Hva var du misfornyd med ved Ullevål? Jeg mislikte Riksen pga dobbeltrom, og lite oppfølging/hjelp selv om jeg ba om dette flere ganger. Jordmor var nok ikke spesielt erfaren, og hun gikk av vakt med det samme, fikk heller ikke snakket med henne i dagene etterpå. Hadde masse spørsmål fordi jeg ble satt i gang, og hadde mye smerter, men hun ville ikke gi meg epidural, +++ Regner med at jeg nå "kan det meste" siden jeg skal føde for 2. gang ;-) så håper på å bo på hotellet på Ullevål. Privatliv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. juli 2006 #8 Del Skrevet 6. juli 2006 Fått fødeplass på Rikshospitalet jeg og, 10 uker i morgen! Kanskje vi sees ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbuens barn™ . Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 6. juli 2006 Hei, Sist så skulle jeg egentlig føde på aker, men pga at jeg ble satt igang ble jeg sendt til Ullevåll, jeg ble satt igang med hormonkur dag 10 over termin, jeg var misfornøyd med oppfølgingen jeg fikk, ikke mat når jeg lå der i 4dager før ungen kom ut, lå på 3mannsrom store deler av tiden, Jeg hadde med egen" lege under fødselen (svigerinne som jobber på riksen), og de måtte tilslutt ta vannet og sette meg på drypp, fikk ikke lov å filme eller ta bilder under fødsel av en sur jordmor, epidural ble satt feil , jeg fikk infeksjon og hjerteaktiviteten hos ungen falt, ungen var så stor at han ble tatt med vakum til slutt, 4400kg/54cm/39cm hodet, revnet da hele lukkemuskelen grad 4, ble sendt rett på operasjonsbordet, hvor de satte feil bedøvelse og kirurgene kranglet over hodet mitt, ble satt spinal og sydd i over 2 timer, ble lagt på obs post, familien min og mannen min ble jagd hjem om kvelden, ble etterlatt alene bedøvet på barsel, de ga ungen min til naboen på barsel min for at hun skulle passe den, havnet på dobbeltrom med en med tvillinger som skrek hver natt og vekket oss, jeg kunne ikke gå eller tisse, og fikk ikke avlastning, fikk ikke avreisesamtale. Jeg prøvde å be om ks, noe legen min var enig i, men ble nektet, Så jeg har kjempedårlig erfaring med Ullevåll, jeg kommer til å knipe igjen hvis jeg havner der igjen =( Men bra at noen er fornøyd, har dessverre hørt mye dårlig om Ullevåll når det gjelder kvinneklinikken, så siden jeg trenger ekstra oppfølging neste gang så er jeg glad jeg er på riksen og har svigerinna mi der og, Når har du termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbuens barn™ . Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 6. juli 2006 oi Jessie, jeg har termin 1februar =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver igjen :-) Skrevet 6. juli 2006 #11 Del Skrevet 6. juli 2006 Hei :-) Jeg har også fått fødeplass på Rikshospitalet...er 13 uker i dag og skal på ul i slutten av aug....må prøve å fremskynde det, fordi jeg da vil være 21 uker og det er vel litt i seneste laget.... Fødet på Rikshospitalet sist også, er superfornøyd. Ble bare skuffet at jeg ikke fikk være med på stork prosjektet :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siv39 Skrevet 7. juli 2006 #12 Del Skrevet 7. juli 2006 Hei Prinsessen på erten. Jeg har også fått fødeplass på Riksen. Var der fra i gar til i dag til observasjon og bekreftat svangerskapets lengde. Er 9 +1 og hadde termin 11 februar. Jeg søkte meg på Riksen i uke 6. Har bare positive ting å si om både jordmødre og leger. Lykke til alle sammen. Hilsen Siv39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taram har gutt&jente Skrevet 7. juli 2006 #13 Del Skrevet 7. juli 2006 Oi, ja det var litt av en skrekkopplevelse. Skjønner at du ikke vil tilbake dit da, så lenge jeg ikke vil på Riksen, og min opplevelse ikke var i nærheten av din. Jeg har mens-termin 1 februar, men blir det som sist så blir jeg satt i gang 3 uker før. Hadde for lite fostervann, har vel på følelsen at det er noe som kan gjenta seg. Men med fødepågangen her i byen er det ikke godt å vite hvor man havner, kanskje det blir i bilen på vei til et annet sykehus..... ;-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbuens barn™ . Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har termin 1februar, kanskje vi sees der borte da? dumt at de la ned aker avd, kjempe bra der har jeg hørt.(hadde egentlig plass der sist) Siv39: hvorfor var du der til observasjon? Jeg søkte og tidlig til riksen, i uke 5/6... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå