Gå til innhold

Aktiv trening hinder for å bli gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå hold på en stund uten å lykkes med å bli gravid. Jeg er sunn og måteholden og trener jevnlig - dvs. minimum 2 gng i uka. Jeg springer og trener aktiv aerobic. Det blir mye hopp og sprett - men klarer nå ikke la være å undres dette: kan for mye trening, hopp og sprett være en faktor som kan være avgjørende for om egget fester seg eller ikke? Bør man trene i mere rolige former da man er "sliter"?

Sikkert ikke, men jeg måtte bare spørre.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening skal ikke være noe hinder i at du skal bli gravid. Jeg har holdt aktivt på med trening hele tiden jeg, hard trening også. Og har ikke hatt noe problemer med å bli gravid.

(Om du trener og går ned mye i vekt for eks, så du mister mensen for eks, så slutter jo eggløsningen også tror jeg, da kan det jo bli litt vannskelig, om du ikke har eggløsning.)

Man skal kunne trene så mye hopp og sprett og løping man vil altså. Bare sunt for kroppen det. (men ikke om det blir så hardt at du mister mens)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at det skulle ha noe å si. Jeg er selv blitt gravid nå under merkelige forhold, så alt går tydeligvis. Fra sist mens har jeg: Støpt mye med blandemaskin (tungt og neppe "bra"), bært rundt på ungene på 13 og 20 kg, nesten ikke sovet noen netter fordi mann og barn har vært spysyke, nesten ikke spist på 1 uke fordi jeg selv ble spysyk også, og da spydde jeg som verst omtrent akkurat da egget burde feste seg, og tillegg forsøkt å unngå sex i nærheten av eggløsning fordi vi egentlig ikke ville ha barn nå (men spiren er hjertelig velkommen!). Så om en liten spire har klart å klore seg fast i meg i denne mnd, så tror jeg virkelig det er håp for de fleste andre også, uansett hvor aktiv man er. Tvert i mot tror jeg at en sunn kropp blir lettere gravid. Lykke til videre da med prøvingen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...