Gå til innhold

Stresset barn,høy hjerteslag pr.min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var på kontrol på tirsdag, er i uke 33, ble legen litt bekymret. Hjerteslagene pr minutt lå over 180, heldigvis roet ungen seg litt og hjerteslagene gikk ned til 150 pr. min. Noen andre opplevd dette? Er litt bekymret jeg, opplevde aldri dette med det 1 svangerskapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble innlagt på føden p.g.a. infeksjon og da va hjerteaktiviteten høy og jeg så at jordmor ble stresset. Den lå på 170-200 men roet seg når jeg tok paracet og da pustet hun lettet ut. Det er ikke farlig så lenge den går ned igjen sa jordmor til meg. Senere ved kontrol når jeg var frisk var den fra140-180 og da sa jordmor at det viste bare at ungen var aktiv og frisk. Ingenting er jo bedre enn det...:-)

Skrevet

To fredager på rad var hjerteslagene på 180 og 190 pr. minutt. Så jeg ble sendt på sykehuset begge gangene for ctg. Begge gangene var alt fint igjen. Fikk ikke noe svar på hva som kunne være årsaken, men det var i hvertfall betryggende å få komme på sykehuset å få bekreftet at alt var ok.

Skrevet

Min forrige hadde 190, måtte på daglig kontroll på sykehuset, tom to ganger pr dag...

Men roet seg etter ca en uke. Stresset baby....

Skrevet

Det er helt normalt at hjerteslagene kommer oppi 180 når babyen beveger på seg. Jeg var inne til CTG for noen uker siden og slagene varierte fra 140 til 180 ettersom babyen var rolig eller aktiv.

Skrevet

Min nummer 2 hadde en periode over 200 i hjerteslag, legen ble veldig bekymret å sykemeldte meg momentant, Etter en uke hjemme i fred og ro var det nede på normal igjen. Begynte å jobbe igjen og problemet kom tilbake. Jeg var veldig stresset i den perioden og hadde en tyrran til sjef som gjorde alt for å syke meg ut, ble derfor sykemeldt resten av svangerskapet. LEgen konkluderte da med at min psykiske og stressende hverdag var med på å stresse opp barnet også. Han er nå en flott gutt på 12 år og ser ikke ut til å ha lidd noen nød i disse årene.

Skrevet

Min første hadde høy og uregelmessig rytme på rundt 240. Dette var såpass høyt at de ønsket å overvåke det og jeg lå på sykehuset fra uke 32. Ble sjekket flere ganger om dagen, pluss at vi var til utallige ul for å sjekke om de fant feil ved hjertet og en eventuell årsak. Vi har aldri fått noen forklaring på hvorfor dette skjedde, i noen ytterst få tilfeller, skjer det bare... Babyen kom til verden med ks, lå på sykehus i to uker etter fødsel, brukte medisiner i noen måneder og er i dag helt frisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...