Gå til innhold

Når fortelle det til sjefen da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt i ny jobb denne mnd, og har utrolig dårlig samvittighet overfor dem for at jeg har blitt gravid nå. Var ikke planlagt...

Hva synes dere: skal jeg fortelle sjefen det nå (han er kjempegrei, det er derfor jeg har så dårlig samvittighet) slik at han kan begynne å planlegge å ta inn en ny, eller skal jeg vente til det har gått 3 mnd? Når jeg forteller det til andre?

Jeg kan bare jobbe halve tiden av vikariatet mitt, nemlig...uff.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig så syns jeg du skal vente jeg. Jeg venter til 3.dje mnd.. Hvis sjefen din er så ålreit som du sier, så skjønner han det. Og kanskje det er bedre å vente for han også, så slipper han å stresse med ting sånn rett etter du har begynt? Bruk litt tid, og lær dem å kjenne ordentlig,, samt å la dem bli kjent med deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Soffe :o)

 

Jeg driver og søker jobber jeg nå, og dersom jeg får en jobb tenker jeg ikke å si noe før jeg må. Det er kanskje dårlig gjort og litt uetisk, men fanden heller; man må jo ha penger også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ventet, jeg - det er jo de "trygge" tre mnd det er snakk om - da vet du jo uansett mer om termin, permisjonsplaner osv. Noe annet er om de gjetter det eller du blir kjempedårlig, da er det nok best å spille med åpne kort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal bare vente å se. Hvis du har mange plager å må være vekke fra jobb, kan du heller fortelle det til sjefen. Det kan være han blir litt sur akkurat der og da. Det forstår jeg, men med litt tid så går det også over. Er litt surt å være arbeidsgiver (sårlig små bedrifter hvor økonomien er stram når resulater uteblir). Men tiden leger alle sår, og du har alle rettighetene på din side. Bare ikke bak dem i hodet på sjefen om han/hun blir sur. Dem er fullt klarover dine retter og du blir bare mer misslikt om du banker dem i bordet når du strengt tatt ikke trenger det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...