Gå til innhold

Når forteller dere om graviditeten...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

til venner og familie? Og når kjøper dere det første lille plagget? Jeg har så fryktelig lyst men er bare 7 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt å fortelle det når jeg er 12 uker på vei. Røpet meg da jeg var 8 uker på vei med førstemann, og synes det var litt tidlig at familien fikk vite det da... De blir jo så glade! Så da vil jeg vente til etter 1 trimester.

Denne gangen tror jeg at jeg kommer til å handle inn tøy litt senere, kanskje etter UL.

(Første gang kjøpte jeg et plagg etter ca 12 uker ;0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det tidelig med førstemann, var uke 7-8, men da bare til de nærmeste. Med minstegutten fortalte vi det i uke 10 da vi hadde bryllupsfest. Nå er jeg i uke 5 og har ingen planer om å si et kvekk før uke 12-13. Eldstegutten blir 4 år i okt og jeg synes faktisk at han bør få vite det før alle andre, men vl ikke si noe til ham før jeg er sikker på at alt går bra først (eller så godt som sikker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til kommende besteforeldre tidlig; ingen grunn til å vente syntes vi. Så fortalte vi det til min bestevenninne og hans beste kompis tidlig. Nå er jeg i uke 8, og mine søsken vet det, men ikke hans, for de er på ferie. Resten av verden får vite det i starten av august, tenker jeg :o) Har jo egentlig lyst til å rope det ut til alle ;o)

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en liten bamse eller noe når jeg er i uke 12 eller 13, bare for å markere...

Men tenker vi venter med å kjøpe klær til etter ultralyd i uke 18 :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer ikke å holde meg, jeg.. har lyst til å bare skrike det ut! kjøpte det første plagget da jeg var 6 uker på vei.. det var sånn impulsgreie, bare måtte ha et eller annet for å symbolisere babyen :) unisex pysjamas med tigergutt på.. nyyyydelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min 9. uke og her vet alle om det=) Ingen vits i å holde det hemmelig, synes vi! Offentliggjorde det etter en kjempepositiv ultralyd og en flott legetime!! Her er til og med massevis av kjønnsnøytrale babyplagg kjøpt! Og til uka kjøper vi bil! =)

Jeg er klar over at det er "tidlig" i følge gammelt av, men noen ganger vet du bare at det går i orden, på samme måte som jeg VISSTE at jeg var gravid før testen var tatt! Absolutt ingen tvil på det!

Kos dere å nyt graviditeten, bekymringer dukker alltids opp, men nytelsen kan ingen ta fra dere=) Husk på hvor stor prosenten er for at det går bra;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 6, snart 7, her er det bare veinninda mi som vet det, men hun tippa det nesten selv. Ellers så skal jeg ikke si noe før etter uke 12, da er den mest "kritiske" perioden over...Jeg har kjøpt mye tøy allerede jeg:) Jeg klarte ikke å holde meg med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...