Gå til innhold

Sliter fortsatt(gi opp?)

Anbefalte innlegg

Lillegull er snart 4 mnd, og vi har slitt med ammingen siden starten

Hun har full puppenekt i våken tilstand, men tar den om natten. Problemet er at når jeg tar henne over i senge blir hun så urolig hele natten. I natt lot jeg henne ligge, og da sov hun hele natten igjennom. Synes pumping er noe herk,...

Hun er urolig ved puppen, og brekker seg av og til når hun får den i munnen. Av og til blir hun forbanna bare jeg prøver å nærme meg henne med den.

Har helt gitt opp sittende amming, og liger i senga i mørket og stillheten.

Men er hun våken NEKTER hun å ta den.

Hun får stort sett mme. Men har begynt med smaksprøver på både grøt og fruktmos. Hunn veide 4986 ved fødsel() Og veide 7020 på 3 mnd kontrollen, så hun har fin vektoppgang

Det er jo bare det at det er så innmari praktisk å amme...

Pumper ut kun en 40 ml tilsammen nå...Så tror nok det går mot slutten

Har også hørt om noen hvor interessen plutselig blusset opp etter en god stund..

Hun vil liksom, men med en gang puppen er nær munnen så snur hun hodet. Hun søker brystet med både hender og blikk, men snur seg bort når det gjelder.

Hun har trøske, som jeg fjerner med q-tip og farris.

Noen nye tips, eller andre som har slitt med det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5565602-sliter-fortsattgi-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant barnet ikke plutselig blir sykt (og det er jo ikke noe å håpe på!) tror jeg du trygt kan legge inn årene for denne gang. Er ikke barnet motivert til å fortsette, samtidig som du sliter med produksjon og pumping blir deres liv bedre uten puppen. Og du fikk jo gitt henne en del i begynnelsen, det teller også! Spar gjerne litt mm i frysern til gluten-grøt, forresten.

Uff, vet så veldig godt hvordan dere har det!

Her har vi også slitt mye med ammingen denne gangen, vi har også sopp som vi ikke blir kvitt, og har hatt en periode med skikkelig ammenekt, i tillegg til at hun tuller en del til vanlig også. Jenta mi er jevngammel med din. Ammenekt er forferdelig slitsomt, så du gjør jammen en kjempejobb som fremdeles ammer!

Jenta mi holdt på i 8 dager når det var total streik, da ammet jeg når hun sov, og ga flaske et par ganger det ble for lenge mellom måltidene. Til slutt var jeg så sliten av det; alt dreide seg om amming og hvordan få det til, at jeg bestemte meg for å leie en elektrisk pumpe, og pumpe og gi flaske og se hvor lenge det gikk. Men dagen etter begynte hun plutselig å ville spise igjen. På en måte er jeg glad for at jeg hadde litt is i magen mens det sto på, men hvis vi får det sånn igjen så tror jeg ikke jeg orker å pese mer med ammingen, men heller går over til å kombinere pumpemelk og mme.

(Forresten så kjenner jeg deg igjen fra et annet forum, kan jo sende deg en melding der hvis du har lyst til å prates mere, kjekt å utveksle erfaringer rundt samme problem :) )

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...