Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Jeg er 1.gangs. Og lurer på dette med svangerskaps kurs og sånn. Burde jeg gå på det eller. Har ikke tenkt så mye på det egentlig, men føler at jeg ikke trenger det. Anbefaler dere det? Anbefaler jordmor det? Har så mye annet å bruke tiden på. hehe
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Jeg har meldt meg på et lite ettermiddagskurs (1 gang) som Ullevål arangerer + en omvisning på sykehuset, men har ellers ikke tenkt å gå på noe (er også førstegangs). Føler at det er så mange andre måter å få god informasjon på, og uansett så kan man aldri "lære" hvordan fødselen vil forløpe, siden dette er så individuelt. Satser på at jeg får den veiledning jeg trenger når jeg er midt oppi det
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Vi så en video fra fødsel og snakket litt i gruppe. Det ble veldig "reelt" for sambissen etter dette, selv synes jeg ikke det var så nyttig for det er ubehagelig å se en annens fødsel men helt naturlig når man er midt i den... Min konklusjon var at det var mannen som hadde mest nytte av kurset!
Gjest Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 LItt av poenget med kurset er å gjøre seg litt kjent med stedet du skal føde og å få klarhet i tankene dine rundt fødselen. Sikkert stressende å måtte finne fram på et nytt sted mens du har rier.. da holder det nok med et 1 dagskurs med omvisning. Jeg har heller ikke tenkt til å kurse noe mer enn det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå