Gå til innhold

har en nydelig sønn, men hvem er far? hjelpe meg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var rimelig sikker på at nr 1 ville være faren, men etter at min sønn har kommet, er jeg litt i tvil. til å begynne med lignet han på nr 1, men nå ligner han ikke noen av oss... uansett, noen som kan hjelpe meg litt her?

jeg har ustabil mens, hadde siste mens fra 9-16 mai i fjor, så hoppet den over juni.

jeg hadde sex med nr 1 hver dag fom 23. juni til og med 1. juli.

så hadde jeg sex med nr 2 enten natt til 8. eller natt til 9. juli.

jeg tror ikke han kom i det hele tatt, jeg tror vi avbrøt hele greia.

men, når vi våknet om morgenen, hadde jeg så sinnsykt vondt i magen. aldri hatt sånn før.

derfor lurer jeg nå litt på om det var befruktning som gjorde det, eller om det kanskje var nr 1 sitt foster som festet seg....eller nr 1 sitt foster som reagerte på all alkoholen den hadde fått kvelden før.

jeg fant ut at jeg var gravid den 14. juli

jeg fikk UL termin 21.mars, og fødte barnet mitt 12 dager på overtid, den 2. april. hvis ul datoen er riktig da....

Er det mulig at nr 2 er faren?

vet at dette ble langt, men det er så viktig for meg å vite. jeg vil ikke ta noe DNA test, for nå er nr 1 registrert som far og vet ikke noe om at noe annet kan være tilfellet. nr 2 er overhodet ikke egnet som far.

Fortsetter under...

Synes du skal finne ut av dette. Ikke bli en av dem som gir ungen din feil far. Der er verke rettferdig for barnet eller "Far". For å si det slik, hadde det vært meg, og jeg hadde gått rundt med livet største løgn så hadde jeg blit skikkelig forbanna. Det andre du bør tenke på er om dere går fra hverandre (står ikke noe om dere er sammen) men så kan det være han får annsvaret om han ønsker dette. Det ville vel du sett på som veldig urettferdig. Det siste er at om dere ikke er sammen, så krever du og staten utettmessige penger av en mann som ikke er far til barnet. Etisk er dette forkastelig om han ikke er far. Så finn ut av det... om du ikke vil at han skal vite det, kan du først snakke med nr 2 og få dna av han for å teste dette... om han ikke vil, så kan du fortelle han at om han ikke går med på det vil du teste nr 1 og om han viser seg ikke å være far, vil du gå videre med det. Det er ikke noen god løsning, det beste ville vært å være åpen om det for nr 1 og få tingene riktig først som sist.

Lykke til, var ikke meningen å være så pekefinnger aktig. Men håper du forstår dette.

jeg synes du har mye "riktig" å komme med til meg, og jeg har tenkt utrolig mye på det, vær du sikker.

men jeg har bestemt meg for lenge siden, at jeg ikke kommer til å gjøre som du har anmodet.

jeg er nå sammen med nr 1. jeg kan ikke gå til nr 2 og få dna test, for hvis han da er far så vil han ta det ansvaret. det eneste er, er at han er alkoholiker og muligens narkoman, han henger med narkomane i allefall. han har banket opp sin nåværende gravide kjæreste, og ja, stort sett vil jeg ikke barnet mitt så ille.

jeg er enig at det er urettferdig mot nr 1, men alt er jo fryd og gammen med alle oss tre, og han elsker jo sønnen sin over alt på denne jord. jeg er feig mot nr 1, men lojal mht min sønns beste.

kan ikke bare noen som har litt peiling på eggløsning og antall dager og sånn si hva de tror da...?

anon, har du noe peiling på sånt utifra den infoen jeg gav i sted? ble ikke fornærmet av det du kalte pekefinger aktig....

godt å høre at du har ett godt hjerte!... Jeg har på følelsen at nr1 er far, men du kan vel aldri vite. Jeg skjønner at om dere ikke var sammen i denne tiden, så er ikke fortiden noe moro å rippe opp i. Særlig om han ikke vet om dette. Enn føler at det ikke er noe den andre har noe med, og det hører fortiden til. Men noen ganger kan det være slik at det bare må gjøres. Om dere overlever dette, vil sikkert forholdet være enda mer styrket. (om du ikke var utro da.) Det er jo mulig å ta med hår fra nr1 også uten at han vet det... men vet ikke om det er lov... tviler på det!

Lykke til!

Hei du!

Det kan høres ut som om det er nr 1 som er faren, siden du kun hadde sex med nr 2 8./9.juli, og fant ut du var gravid den 14.juli.. Tror neppe du finner ut om du er gravid bare 5-6 dager etter sex, for det tar noen dager før egget fester seg, hcg skal dannes og embryo skal utvikle seg.

Så det høres ut som om du kan være trygg på den der.. Iallefall høres det logisk ut i mine ører..

Håper det går bra med deg og dine iallefall. Det viktigste er at barnet ditt har en god far å vokse opp med.

Lykke til!

Første gangen jeg ble gravid testet jeg positivt 4 dager etter sex, og hadde visstnok da hatt EL på dag 20 i en syklus på 28 dager... (Altså over en uke før forventet mens)

Så jeg ville absolutt ikke vert så sikker... Høres mest logisk ut med nr. 1 ja.... men det er ikke alltis det stemmer.... Sorry, regner med det ikke var dette svaret du ønsket deg... men...

Annonse

Nå er det sånn at spiren ikke begynner å feste seg før dag 5-6 og sender ut signaler til kvinnekroppen etter dag 6. Så¨man kan merke noe dag 6 etter el såklart, men kan ikke vises på test da det ikke produseres nok hcg enda... så det er nok nr1 som er faren ja, og til deg som visste du var gravid 4 dager etter el så kan det kansje hadde at du hadde el ett par dager før? Men jeg tror at det er nummer 1 som er faren ja :-) For det er fortidlig å teste positivt 14 juli hvis det var nummer 2 som var faren. Lykke til videre da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...