Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Gravid med første lille nurk:) Var på ultralyd i går og så til at alt var bra. Går nå inn i min uke 14. Jeg er den første i venneflokken som får barn og ettersom jeg er fra Bergen er også de fleste av vennene mine igjen der. Jeg bor nå i Oslo (Sofienberg) og lurte på om det er noen andre her inne som bor i samme område eller på Grunerløkka? Jeg er akkurat fylt 24 og med festende venner hadde vært koselig å hatt kontakt med noen i samme situasjon. Jeg har jo selvsagt min skjønne samboer, men man skal ikke undervurdere kafebesøk og sladring med personer av samme kjønn;) Og det er jo ikke til å stikke under en stol at menn ikke kan dele opplevelsen på samme måte.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5565478-f%C3%B8rste-i-venneflokken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ninnen

Jeg er nok ikke fra oslo, men skjønner veldig godt hva du mener. Jeg blir 25 år neste uke og kjenner veldig på dette å være alene med graviditeten. Jeg er den første blandt mine venner også. De fester til tidlige morgentimer og jeg har liksom ikke den lysten lenger. Det blir til at man drar hjem tidlig eller å ikke dra i det hele tatt.

Ikke så mange som har lyst til å tilbringe en lørdags kveld med boller og brus...hehe..

Har mer tilfelles akkurat nå med folk som er 10 år eldre...føles litt kjipt..

men men...det går seg vel til dette her!

hei fra meg også.....

jeg er også fra annen kant av landet men har klart å bosette meg i oslo(sinsen), men hvis ei på 28år ikke er for gamel for deg så er jeg gjerne med på en liten prat jeg vøttø he he, tror vi har termin relativt nærme hverandre også..... har termin 12januar jeg...... ops...jeg må innrømme..jeg er faktisk straks 29år....bursdag 31. sjø.......

hei! jeg er fra oslo men halvt bergenser;) bor i bogstdveien, er ikke så langt fra sofienberg, jobber faktisk på sofienberg akkurat nå( mills)! er litt yngre enn deg(19) men hadde vært koselig å ha kontakt med deg alikevel:)

Annonse

Å, det var koselig med svar! For min del har alder aldri egentlig vært noe issue når det kommer til venner/bekjente. Har egentlig alltid kommet best overens med dem som er en del år eldre meg.

Hadde virkelig vært koselig å treffes! Nå drar jeg på ferie i tre uker fra fredag av, så det blir vel først til høsten. Men herlig å vite at det er flere i samme situasjon. Jeg har ikke helt vurdert dette med BIM-treff ennå. Litt skummelt;) Men en veldig god idé.

Synes vi kan holde kontakten her inne og så får vi til noe lurt:)

Vet ikke helt hvordan det er i Oslo, men i Trondheim funker det sånn at vi samler tre terminmåneder i gangen, noen bestemmer at vi tar den og den datoen på den og den restauranten, så møtes vi, spiser litt mat, og prater veeel og lenge og koser oss :) så avtaler vi neste treff, og så har vi det gående.. påmeldingene foregår på BiM-treff-forumet på nett, og en av oss tar ansvar for bordbestiling. Føste gangen var jeg og bestevenninna mi de eneste som kjente hverandre (og ETT annet venninnepar) av totalt 15stk... andre gangen kom det 6 som ikke hadde vært der før. Noen falt fra pga ferie og sånt, så vi var 14stk. Tror ikke det er noe problem å komme ny på et sånt treff, vi har jo alle noe til felles - magene altså, hehe, og de fleste er "nye bekjente" gjennom treffene :)

jeg er fra et lite sted, og der møtes vi hjemme hos hverandre...

Men da er det greit å ikke være så innmari mange, så vi er max 5-6 på hver gruppe... Noen er på flere grupper og... Man kjenner jo de fleste på en eller annen måte når man er fra et mindre sted...

• 4 uker senere...

Joda, ganske først i venneflokken her også. Ingen fra min opprinnelige venneflokk som har fått barn ennå (men har fått noen nye venner med barn, etter at jeg fikk min første)... Er 24 år og har en jente på 2 år og venter nå nr to i januar. Blir 24 år og tobarnsmamma - og kjenner absolutt ingen som har to barn ennå!!

Noen av oss må jo være først i venneflokken også!!! Koselig å bli kjent med flere i samme situasjon. Det er jo alltid litt ensomt å være den første med barn...blir ofte til at man mister en del av kontakten man hadde før det kom barn.... Litt trist det, men så får man jo verdens beste gave i stedet da!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...