Gå til innhold

September: Noen som har....


gravid80

Anbefalte innlegg

HEI ALLE SAMMEN!

lurer på om det er noen som har noen gode middagstips i varmen? er helt tom for ideer,jeg.Jeg har sååå lyst på spekemat,men jordmor sa at det måtte jeg ikke spise. Tror jeg har en litt overhysterisk j.mor.Hun ramset opp en hel del ting jeg ikke måtte spise.kjøttpålegg måtte spises samme dagen den ble åpnet,ikke laks,spekemat,jordbær,reker,rekesalat,salami osv....noen som har fått samme beskjed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare fått beskjed om at det skal være gode holbarhetsdatoer på det jeg spiser. Og spekemat skal en være forsiktig med. Høres litt hysterisk ut den jm di, ja....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke spekemat og salami, heller ikke røkt eller gravet laks. Jordbær og reker kan du trygt spise, det er først når du ammer at det kan være skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da litt bombastisk å si at en ikke kan spise jorbær når en ammer fordi det kan være skadelig. Skadelig for hva da? Barnet kan reagere på det det ja, men det trenger det ikke å gjøre. En skal prøve seg fram. Så lenge du vasker frukten godt når du er gravid er det ikke farlig å spise det. Det er veldig omdiskutert om du skal spise spekemat, men er du usikker, ville jeg bare holdt meg unna, så slipper du å bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora sa faktisk til meg i går at det var lurt å spise jordbær fordi de inneholder jern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry hvis jeg hørtes bombastisk ut, var ikke meningen. Var mer for å få frem at det i alle fall ikke er noe galt i å spise det mens man er gravid :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...