Gå til innhold

LEDIG STILLING SOM MOR - kun seriøse henvendelser !!

Anbefalte innlegg

Ukens underholdningsbidrag fra en lærer i perm:

LEDIG STILLING SOM MOR

Mor har en sentral rolle i Familiens ledelse. Du får ansvar for følgende områder:

organisasjon og ledelse, transport, forsyninger, sykepleie, verkstedtjenester, utforming og innkjøp.

Lønn: ingen. Eventuell tilleggsjobb kan avtales, dersom dette bedrer økonomien i Familien og ike kommer i konflikt med oppgavene som Mor.

Ferie: Stillingen stiller krav til tilgjengelighet hele året. Evetuelle kortidsfravær må avklares i god tid.

Ønskelig: Egen formue.Tilgang til feriesteder som kan passe for Familien.

Kvalifikasjoner:

1. Førerkort:

Du må kunne kjøre et kjøretøy med defekt klimaanlegg gjennom tett trafikk, mens du hører på at spedbarnet i baksetet holder på å kveles. Du må kunne konsentrere deg mens du synger ”Lille Petter Edderkopp” og du må vite hvor alle offentlige toaletter befinner seg.

Du må ha erfaring i å drive rundt utenfor klubblokaler og diskoteker sent på kveld.

2. Forsyningssjef:

Du må være i stand til å planlegge menyer for enhver appetitt i minst 18 år fremover i tid. Det kreves produksjon av egen melk til nyfødte, og det kreves også at det stadig skal kunne lages middagsmat til mange personer.

3. Administrasjon:

Du vil bli direkte ansvarlig for kontroll med budsjettutkast, klager og forhandlinger.

4. Sykepleier:

Du må være i stand til å fungere uten søvn oppmot seks dager, mens annet arbeid skal gjøres ferdig. Og du må kunne utvise dyktighet i pleie av pasienter tidlig om morgenen.

5. Småbarnspedagog:

Du skal kunne sitere alle fortellinger om Ole Brumm og ha kjennskap til alt som er skrevet om dinosaurer. Ferdighet i å lage halskjeder av makaroni og tanntråd er dessuten svært ønskelig.

6. Skredder:

Du må være i stand til å designe og sy kanindrakter og lignende til spesielle anledninger.

7. Frisør:

Du må kunne oppdage og behandle hodelus, fjerne tyggegummi fra hår og klippe et rett pannehår, under en strøm av ukvemsord.

8. Sykkelreparatør:

Du må være fortrolig med alle aspekter ved vedlikehold av sykler, inklusive montering og demontering av støttehjul. Søkeren må kunne lappe sykkelslanger på en campingplass. Godkjent førstehjelpskurs er obligatorisk.

9. Dyrlegeassistent:

Du må kunne passe og oppdra et brokete utvalg av kjæledyr etter at eieren har gått lei av dem. Hyppig foring og rengjøring av bur er nødvendig. Du må være flink til å håndtere nabostridigheter og til tider kunne utføre begravelser.

10. Maler og interiørarkitekt:

Du må være vant til å fjerne klebrige ting og grafitti fra dørene. Det er en klar fordel om du kan male taket mens du lager middag.

11. Sentralborddame:

Du skal kunne holde en diskusjon i gang i telefonen mens et barn klamrer seg fast til benet ditt og et annet hamrer p en hermetikkboks med en tresleiv. Du skal forsyne tenåring som snakker i telefonen med næring så de unngår total utmattelse.

12. Underholdningssjef:

Du må kunne koordinere diverse sportsarrangementer via telefon og ved personlig kontakt med lærere og aktivitetsledere. Du vil bli bedt om å trene lagspill i all slags vær og vil bli oppmuntret til å gå inn i heftige diskusjoner med motstandere. Innkjøp og vedlikehold av utstyr vil bli krevd.

Søkeren må også være i stand til å arrangere fester, bake kake og finne på leker der alle vinner.

.... Og du får ansvar for julefeiringen...

Fortsetter under...

Uff a meg, er det sånn det er å være mor...??

He he, det er vel smurt litt ekstra på her (håper jeg da ;o)

Den var i hvertfall veldig bra. Men tror ikke jeg skal søke på akkurat DEN stillingen som mor... he he

hihi den var bra.

det føles sånn i blant, nåhar ikke jeg noen tennåring men jeg regner med at det fører med seg en hel del det konflikter mer en beskrevet i denne anonsen.

du glemte at en må være konsekvent i oppdragelsen og likevel kunne vise barnet at man elsker det.

og at man skal kunne diskutere å vinne en diskusjon med barnet.

lære barnet om livet og beskytte det mot livets intrykk ol.

men ellerstror jeg at den dekket de viktigste aspektene. det ble ikke nevnt noe og den ande foreldreparten og hvordan man skulle forholde seg til denne. det er jo en del variabler her.

nei nå nå jeg slutte å tulle. hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...