Gå til innhold

Skal ringe til legen nå...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men, hva skal jeg si? "Hei, jeg er gravid!"?

Hvor tidlig ringte dere til lege? Fant ut at jeg var gravid på lørdag, er det for tidlig å ringe nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde vel akkurat rundet 6 uke da jeg fikk time.. men bestilte timen en uke i forveien, var jo ikke akkurat noe å forhaste seg med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time dagen etter at jeg testa positivt.. men det er fordi jeg har abortert før..

Men jeg skal altså på ul om to uker, og vanlig kontroll i uke 12..

 

De fleste får vel ikke kontroll før uke 10 tror jeg...

 

Bare ring og si at du er blitt gravid og ønsker litt info osv...=) Legen setter sikkert av en time til deg selv om det er tidlig..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er så glad. Testet positiv med cb digital nå på morran. Jeg ringte legen med ei gang jeg. Ble jo helt gira. Fikk legetime 3 august. Er bare så lykkelig nå:) Gratulerer til deg å, nå får vi bare håpe at spirene klorer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring og si det som det er du! Jeg fikk time med en gang 6 uker på vei. sunn, frisk og ung! Ny kontroll etter at jeg er passert 12 uker. Du kan selv velge om du ringer legen din, eller helsestasjonen. ( da kommer du til jordmor) Den første timen er stort sett en samtale, der de finner ut litt om de og om livsstilen din. Du kan spørre om alle de tingene du lurer på, og de forteller deg en masse ting om ernæring etc som jeg ikke visste fra før av. så kjenner man seg litt nærmere babyen sin :D

Lykke tl, og gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første time i uke 7, og bestilte timen så fort jeg hadde fått meg fastlege (nettopp flytta).

 

Da jeg ringte legekontoret, sa hu dama at det egentlig ikke var noe ledig før etter ferien, i slutten av juli. Men da jeg sa at jeg var gravid for første gang, og at jeg gjerne kunne tenkt meg en time før legen gikk ut i ferie, skvisa hu meg inn allikevel ;o)

 

Så bare ring du :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...