Gå til innhold

Oktober: Oslo-treff: onsdag 9. august kl. 17 på Fridays, Aker Brygge


Kåa

Anbefalte innlegg

Hei og takk for i går!

 

Det var koselig å treffe nye og gamle "bimmere" i parken i går.

Tenkte jeg måtte legge inn denne tråden før jeg tar ferie i morgen! Vi avtalte nytt sted nå og satser på å møtes på Fridays på Aker brygge fordi det går an å sitte ute hvis været holder, men hvor vi også kan få plass inne.

 

Håper mange vil komme. Gi beskjed om du kommer så vi kan bestille bord når det nærmer seg!!

 

God ferie og kos dere i sola (og husk å drikke mye vann)!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åh, jeg er så misunnelig på dere som var på treff i går:) ble dere mange eller? håper på å få vært med neste gang, og Fridays er et bra sted!:)

Ellers er alt bra med alle håper jeg?:) skal på 3D ultralyd neste torsdag vi, gleder meg veldig!:D blir stas å se lille gutten igjen:)

Varmen begynner å bli plagsom her da,men men...er gla jeg slipper å gå høygravid i denne varmen:)

Håper formen til dere andre er bra også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi var 7 stykker som møttes i parken, veldig koselig! Gleder meg allerede til neste gang på Fridays. Der har de i tillegg god mat og VELDIG gode smoothies og milkshakes... nam nam....

 

Nå har jeg akkurat kommet tilbake fra legetimen min og denne gangen fikk jeg lytte på fosterlyden OG foretatt en ultralyd. Og det er jo så morsomt å se det lille knøttet ligge der å gape og veive med armene. Blir jo helt sjarmert allerede. Hun sa at alt så veldig veldig bra ut og at jeg hadde mye fostervann og det var bra det også. Sikkert derfor magen min er litt over normalen også. Fikk 3 bilder som jeg nå kan sitte å kikke på. Gleder meg allerede til neste gang 10 august.

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen! God helg og ikke minst god ferie til de det måtte gjelde!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til neste treff. Da er jeg i Oslo heldigvis!!

 

Kom hjem på onsdag, men ikke før 21 på kvelden, etter at vi punkterte på motorveien i full fart.. Dette resulterte i at vi ikke nådde Happyland på Svinesund med 4 minutter. Som igjen resulterte i at vi måtte reise en ny tur til Svinesund torsdag for å hente barnevogn og bilsete!! Men nå er det i hus, og det er deilig. Rart å se vogna hver dag, står og venter på lille jenta vår!!

 

Håper dere har det fint alle sammen.

 

Klemmer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, i dag er en pyton dag! Må bare legge inn et lite syteinnlegg her:-( Det regner ute, og jeg har aller mest bare lyst til å krype under dyna og sove resten av dagen... Bekkenløsning begynner å bli mer og mer merkbar nå, og ikke all verdens gode kontorstoler kan bøte på det! Føler meg tung og i dårlig form! Sitter på jobben, men klarer ikke konsentrere meg i det hele tatt - arbeidsbunken bare vokser og vokser, og nå begynner jeg å tvile på om jeg i det hele klarer å bli ferdig med arbeidsoppgavene mine før jeg går ut i permisjon... blæh!

 

OK, det var den utblåsningen:-) Stikker tidlig fra jobb i dag - fint med flexitid i disse tider:~)

 

Hvordan er det med dere andre? Flere som har pyton-dag i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tvilling79!

Idag er en bra dag for meg - men jeg vet akkurat hvordan du har det! Fatt mot, det går opp og ned - og så sies det jo at målet der i oktober skal være verdt det:)

Men dårlig form, ja!! Jeg peser jo på som en hvalross opp trappene til kontoret og liksom detter ned i kontorstolen mens jeg langsomt kommer til hektene igjen:)

 

Jeg jobber på et meget sommerstille kontor - men prøver å forberede august-jobbingen litt - føler som deg at det tårner seg litt opp, og er vel ikke helt overbevist om at jeg kommer til å få tid til å gjøre alt som sjefen mener jeg skal rekke før jeg går i permisjon i september...

Men akkurat i dag føles det langt unna - og jeg har dessuten brukt litt av denne arbeidsdagen på is-spising, internett-surfing og boooking av diverse egenpleie-timer. Ops, ja, nå skal jeg faktisk avgårde for å rekke frisør!

 

Håper morgendagen blir bedre for deg og alle oss andre:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

 

Er passe lei om dagen jeg også, men har kun i morgen igjen nå, så er det ferie. Da skal jeg ligge rett ut på stranda i Kreta og ikke gjøre noe som helst i 14 dager. Ryggen verker som besatt og etter å ha jobbet fra 0800 - 2000 i går har den liksom ikke akkurat blitt noe særlig bedre... Blir overtid idag også... huff... stakkars ryggen min...

 

Jeg ser også at jeg aldri i verden kommer til å klare å gjøre klart alt det jeg hadde planer om før jeg går i permisjon, men det får så være. Jeg rekker bare det jeg rekker alikvel :)

 

Vi får håpe på en bedre dag i morgen :)

 

Klem,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring i går jenter:-)

 

I dag skinner solen, og det tegner allerede til å bli en bedre dag:-) Da jeg kom hjem fra jobb i går var jeg så sliten at det var så vidt jeg klarte å få i meg middag:~) Sov tre-fire timer på ettermiddagen også!

 

Jaja, sånn skal det vel være av og til, så lenge man har det bra mesteparten av tiden! Det er jo meningen at man skal kose seg litt med graviditeten også..

 

Lykke til dere andre, og ikke vær redd for å legge inn et syteinnlegg dersom behovet skulle melde seg! For min del er det i hvert fall greit å vite at det ikke er bare meg som har slike dager!

 

Kos deg masse på ferie Caef! Selv om jeg egentlig er ferdig med min ferie, så tror jeg kanskje at jeg må lure inn en ekstra uke litt senere for å besøke foreldrene mine og min like gravide søster:-)

 

Ha en strålende dag

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen!

 

Gleder meg til å treffe dere igjen. Dessverre møtte jeg ikke opp sist gang, så nå er det lenge siden jeg har sett dere. Denne gangen kommer jeg!! Det er så mange ting som må handles inn, men jeg er ikke sikker på om alt er nødvendig. Ja, ja... vi kan snakke mer om dette på Aker Brygge.

 

Ha en fortsatt fin kveld!

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i sommervarmen!!

 

Vi er tilbake i Danmark og storkoser oss. Været er foreløpig helt fantastisk, men det skal dessverre bli dårligere utover neste uke.. Men da blir det vel litt shopping i København tenker jeg..

 

Jenta i magen er superaktiv, noe som jeg synes er helt toppers, bortsett fra alle som sier at da blir det sikkert like mye action når hun er kommet ut!! Men det må man vel bare ta som det kommer uansett!!

 

Jeg også er litt sånn som deg Ina, MÅ handle inn sånn og sånn, og det og det, men hva er egentlig HELT nødvendig.. Alle sier jo forskjellig.. Hmmm, tror vi blir litt bedøvd i hodet kjøpemessig siden det er nr 1.

 

Jaja, gleder meg til å se dere igjen.

 

Klem og fin sommer til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Nå er jeg også tilbake fra ferie og klar for mine siste 7 uker på jobb. Litt uoverkommelig føles det nå - men jeg får ta en dag av gangen, så går nok det også. Vi har mye å gjøre her, så tiden kommer til å gå fort!

 

Jeg var også i Danmark! Kom aldri så langt som til Hornbek, Pusefrøken, men fikk til gjengjeld med oss Skagen, Århus, Odense og København. Synes det er veldig trivelig å feriere i Danmark, og det gav nok en mersmak i forhold til å reise der med barn!

 

Jeg har fortsatt ikke kjøpt så mye. Har fått beskjed om å vente til vi får endel ting av min svigrinne, problemet er bare at svigrinnen ikke har tid til å sette seg ned å samle sammen og overlevere... Er litt i villrede der. Vet at vi må kjøpe vogn og bilsete hvertfall, så vi tar oss nok en Sverige-tur om ikke så lenge for å få til det. Også fant jeg kjempemye nydelig babytøy i Danmark på salg. Kan sitte og se på det i timesvis og synes det er så fantastisk å tenke på at den lille skal ha det på seg!!

 

God sommer til vi sees igjen - om en uke sånn ca!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Tilbake fra ferie jeg også, eller jeg skal jobbe idag og i morgen for så å ha fri torsdag og fredag igjen. Må jo ha en litt forsiktig start etter ferien :)

 

Var i bryllup på lørdag og bena hovnet noe veldig opp, måtte gå barbent utover kvelden. De har gått noe ned nå, men jeg har litt begrenset med skoutvalg for tiden. Jeg hadde det forresten veldig bra på Kreta. Det var veldig varmt så det ble en del ligging under parasollen, men det var deilig det også. Slappet mest mulig av og det var jo det som var poenget også.

 

Jeg har ikke handlet så mye jeg heller. Har vogn og bilsete. Men det er også det. Håper på å handle inn seng og slikt snart, så i hvert fall det er på plass. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til trygdekontoret denne uken også, så det kommer i orden. Huff.. det er så mye man må tenke på, men det meste ordner seg vel til slutt :)

 

Gleder meg i hvert fall til å møte dere neste uke!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark er et dejlig land, ja - kom hjem derfra i dag etter et 4 dagers besøk hos venninne i København. Men egentlig var det bra jeg kom meg hjem nå - for jeg gikk helt amok i wienerbrødene der nede...:)

 

Og i morgen er det tilbake på jobb i 6-7 uker, gitt - men som deg Kåa, må jeg si det føles litt uoverkommelig - synes jeg begynner å bli stoor og tung, gitt! Og at ting går litt tregere...men treff neste uke blir nok helt sikkert bra! Sees der!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at det er flere som er på nett!!! Ble glad nå! Det er litt stille her så jeg kan surfe litt med god samvittighet.

 

Jeg er også hoven i bena, Caef. Har gått opp en skostørrelse nå, og det er ikke så gøy for jeg har store føtter fra før. Føler meg ikke akkurat elegant :-)

 

Ellers har jeg et par ting jeg lurer på:

 

Jeg har lest at mange anbefaler elektronisk brystpumpe, og at det er billigst å kjøpe på nett. Noen som har en link til en nettbutikk dere anbefaler?

 

Ellers har jeg satt meg inn i filosofien til Nøstebarn, og har tro på at det kan være lurt med ull eller ull/silke-plagg til den nyfødte som kommer i oktober. Og soveskinn. Noen av dere som har tenkt å handle noe der?? Jeg har tenkt å prøve å få foreldrene mine eller svigers til å kjøpe sånn skinn - greit med en liten "ønskeliste" til mini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte soveskinn fra Nøstebarn da jeg var på Foreldre og Barn messen for en stund siden. Har lest litt om det og syntes det virket som en bra ting å handle inn. I tillegg skal jeg låne noen plagg av ei venninne som har en del ull-plagg. Vet dessverre ikke om noen nettbutikk som har billige brystpumper. Prøv å spør på skravlesiden eller under 3.trimester. Sikkert noen som vet om noe der.

 

Merker jeg er litt sånn daff allerede, selv om jeg kun har arbeidet en dag. Tror nok perioden frem til permisjon kommer til å bli lang og tung. Var innom trygdekontoret akkurat og hentet de papirene jeg skal fylle ut. Greit å bli ferdig med det. Må bare finne noen datoer for når far skal ta fedrekvote og jeg ferie. Mange som syntes jeg har blitt veldig stor nå, i tilegg til at de mener magen har falt litt. Det kan jo tyde på at ting kan skje før tiden. Skal på kontroll neste torsdag, så det blir spennende å se hva legen sier. Lurer på om hun kommer til å estimere noen mål da, eller om det kommer til å skje senere.

 

Huff, jeg får vel jobbe litt til da, før jeg går for dagen :)

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Klem,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg blir også med på fridays 9 aug.

 

Er nå i den siste ferieuka mi - har vært en tur i praha og en tur hjemme hos våre foreldre. Har ordnet med noe barneutstyr (bilsete, seng, stelleveske og andre små ting) i ferien. Søstra mi jobber i butikk som selger barneutstyr og siden hun slutter om ikke så lenge (skal ta mer skolegang) måtte vi utnytte muligheten nå til å få rabbat på utstyr.

 

Vi snakkes : )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga19 - jente 22.10?

Jeg kommer!

 

Flytter nemlig til Oslo til helga, så jeg er der på onsdag! Blir nok koselig å treffe noen andre i samme situasjon!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!!

 

Idag så det ut til å bli en nyyydelig dag i Hornbæk, så vi pakket strandstæsj og bilte avgårde.. Det begynte imidlertid å regne, blåse etc., så vi pakket ned igjen sakene. Akkurat da vi hadde satt oss i bilen, så ble himmelen HELT blå igjen. Tydeligvis ikke vår dag idag!! He he..

 

Heltklar: Køben er en farlig fettfylt by.. jeg spiser meg ihjel på franske hotdogs, så idag har jeg kjøpt marinert laks til middag!! (",)

 

Ellers var vi på tivoli igår, og der er det en bamsebutikk som heter "Build a bear". Meg og samboern laget en bamse til snuppa i magen. Det var en artig opplevelse som jeg kan fortelle mer om senere!!

 

Håper dere alle har en fin sommer, selvom dere alle begynner på jobb igjen nå og snart!!

 

Vi sees på onsdag!!

 

Kåa: Har du den innkjøpslisten enda? Hva man trenger etc? Om du kunne kopiert en slik en til meg, hvis du har den da!! På forhånd takk.

 

Klem fra Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle gamle og nye jenter:-)

 

Koselig å se at folk begynner å komme seg på nett igjen! Gleder meg til neste onsdag, har jo ikke vært på treff med dere siden mai!

 

Vi har ikke begynt å handle inn alt for mye enda, bare en del klær som mamma har kjøpt til oss. Men, nå står nyinnkjøpt bil utenfor huset vårt, så noen investeringer er da gjort. Har også avtalt med ei venninne at jeg skal få låne hennes gravidebelte til bilen. Ellers har vi hatt mer enn nok med å komme oss i orden i det nye huset, og jeg må vel innrømme at det enda ikke er helt "babyklart" :-).

 

Jeg er for øvrig 40% sykemeldt for tiden på grunn av at jeg har vært alt for sliten.. Så nå jobber jeg tre dager i uken, og hviler ut de to siste! Merker at det begynner å hjelpe, så kan hende jeg kutter ned på sykemeldingsprosenten snart! Arbeidsoppgavene har jo ikke minket, så har fortsatt like mye å gjøre - det tar bare litt lengre tid:-)

 

Dere får ha en strålende dag, så sees vi neste onsdag!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Blir koselig å se deg også, Tvilling79 - og alle dere andre som har lyst til å komme på treffet også!! Håper det hjelper med sykemelding slik at du kommer deg ovenpå! Viktig å ikke være for sliten til fødselen og den første tiden etterpå - det er dét alle sier til meg ihvertfall!! Så det har jeg sagt klart fra om til sjefen min, at jeg ikke akter å slite meg ut.

 

Pusefrøken: Babyshop har en utstyrsliste som jeg bruker: http://www.babyshop.no/77_Utstyrsliste2003.pdf

 

Ellers har de et fint lite hefte på Nøstebarn som handler om produktene der. Du kan sikkert maile dem å få det tilsendt, jeg var innom på Sagene og kommer snart til lå stikke innom igjen for å handle inn. Har stor tro på soveskinn, og det med at ullklærne holder babyen varm selv om den er fuktig. Kommer ikke til å gå igang med bleiene dems, men satser på å kjøpe undertøy i ull/silkeblanding og luer derfra for å se hvordan det funker.

 

Ellers kom jeg akkurat fra København, og der var salg på barneklær fra Esprit i Magasin - fikk 9 små søte plagg med 70% avslag. Det kan anbefales til dere som er i området!!

 

Ha en fin dag på jobben og på ferie alle dere tøffe "medgravide" damer!!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info Kåa!!

 

Har også kjøpt litt klær her i Danmark på salg, kjekt å få litt for pengene!

 

Jeg har også tro på ullprodukter, og kommer nok til å kjøpe soveskinn jeg også. (litt pga lite plass i vogna, men mest fordi de fleste anbefaler det!!)

 

Ellers drar vi hjem til Oslo på søndag eller mandag, det skal bli godt. Det er godt å være på ferie, men deilig å komme hjem også!!

 

Gleder meg til å treffe nye og "gamle" ansikter på treffet onsdag!!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Hvordan står det til i sommvarmen?

Merker jeg er blitt tregere - både i hode og kropp. Tyngre å gå trapper på jobb, og hodet mitt er ikke alltid med - må liksom tenke meg om etter ferie og fokus på fødsel og utstyr og alt.

 

Nå skal det blir virkelig gøy å se dere igjen. Har lest gjennom listen kjapt og kommet til at vi blir 9 stk på Fridays:

 

Pusefrøken

Ina78

Kåa

Caef

Heltklar

Endelig noe på gang

Riga19

Millemamma73

Tvilling79

 

(Beklager hvis jeg har glemt noen, leste bare raskt gjennom. Det er bare å skrive seg på om det er flere som vil møtes!!)

 

Da satser vi på å bestille bord - og jeg skal ihvertfall spise litt mat. Og kanskje tilogmed ha en brownie e.l. milkshake til dessert (yummy, ja, Caef!!).

 

Ha det fint til vi sees! Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Bra du ikke glemte meg på listen din, Kåa. Jeg har nemlig drømt om desserten på Fridays i flere dager nå.. hehehe!

 

Er nå tilbake på jobb etter noen fridager og huff og huff.... skulle ønske jeg hadde permisjon allerede jeg. Har vondt i rygg og nedover lårene. Er trøtt og gjør alle andre ting enn det jeg burde gjøre. Søker etter nyttige barneting og utstyr for eksempel :) Lurer på hvordan i all verden jeg skal holde ut de ukene som er igjen nå... huff...

 

MEN det kommer til å bli kjempekoselig til å se dere igjen!

 

Klem,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...