Gå til innhold

Stor fornøyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk kopi av brev som jordmor sendte til sykehuset, med henvisning til fødselssamtale og vekt estimering. Kjempe fornøyd. Sist gang så fødte jeg dagen før termin, men det hele endte med totalruptur. Så nå skal vi planlegge hvordan fødselen kan foregå for å unngå nettopp dette. Snuppa mi var 4036 gr da hun ble født, så jeg håper at det er nok til at de ikke vil la meg gå så lenge på overtid. Som er min store skrekk.

Er så fornøyd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott:-)

godt for alt som ordner seg:-)

Skrevet

Gruer meg egentlig ikke til selve fødselen. Men kjenner til flere som har gått over tiden med nummer to (som fødte før termin med førstemann) - og når man da nesten kan garantere at dette gullet vil veie mer enn førstemann, så er jeg ikke så hipp på å gå over tiden.

Da er det greit å få komme inn til samtale og ta en vektestimering.

Skrevet

Dette vil jeg også høre med legen om.. Hadde selv nesten total ruptur og mitt lillegull var 4 kg. Hadde stor hodeomkrets og det er visst nesten det viktigste..

Skrevet

Gullet mitt hadde 35 cm i hodeomkrets, som visst nok er gjennomsnitt. Men hun kom ut med en hånd samtidig også.

Men cluet er vel kanskje at jeg muligens revner lettere enn andre + at jeg mistet 7-800 ml blod. Så hvis man kan unngå det, så hadde jeg satt pris på det.

Skrevet

hva er totalruptur?

Skrevet

Man revner helt.

Jeg revnet i fra skjeden, til endetarmen, og opp i selve endetarmsmusklaturen.

Måtte i full narkose for å bli sydd sammen igjen.

Men når det er sagt, så ble jeg sydd pent sammen, og har vært lite plaget i ettertid. Var kanskje en del plaget i begynnelsen med å holde på luft - men dette bedret seg. Har hørt at andre som ikke har hatt totalruptur sliter med akkurat det samme - så sånn sett er jeg ikke skremt. Men vil jo helst unngå det samme igjen. Det blir jo en ekstra belastning når man har nettopp vært i fødselen. Tror jeg hadde følt meg mer kvikk og opplagt hadde jeg sluppet narkosen.

Skrevet

wæhh..! men takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...