Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er i uke 30 og dette er mitt andre svangerskap. Den siste tiden har jeg hatt utroligmange lange kynnere. NOen av dem har vart så lenge at jeg har vurdert om det er rier (men de er ikke vonde). Heldigvis har de alltid gått over.

Er det noen som vet grunnen til dette? Kan det ha sammenheng med hvor sliten man er? Jobber fulltid på kontor og det er ganske mye stress og mye å gjøre hele tiden...+ at jeg har en 16 mnd i barnehage, så fullt kjør.

Noen som har noen tips?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne... Er det ingen som har det samme?

Skrevet

tipper det er kroppen som sier fra at du holder et litt høyt tempo. hadde tatt en tlf til legen eller jm og spurt om det jeg! mange som blir sm pga sterke/hyppige kynnere.

Skrevet

Jeg har hatt mye kynnere fra uke 26, dvs alt ifra 6-8 i timen til 1-2 i timen. Når det startet i uke 26 tok jeg kontakt med fødavd på sykehus og de fikk ordnet med innvendig ul der de sjekket livmorhalsen og om det var noen åpning, men alt så bra ut. Men kynnerene har fortsatt etter det. Så jeg bruker bricanyl (riedempende) når d står på som verst. Er ganske ekkelt, og når det står på som verst blir jeg kvalm av kynnerene hvis de er veldig sterke. Men så lenge det kun er kynnere sier legen det er bra for livmora, det er gymnastikk for den før fødsel!!!

Jeg er 100% sykemeldt sidne alt av aktivitet stimulerer til mer kynnere. Jeg anbefaler deg å ta det opp med jm/lege og evt få en sjekk om kynnerene har hatt noen invirkning. Så lenge det kun er kynnere er det ok, men du bør nok ta det litt roligere så det ikke går over til rier. Urinveisinfeksjon kan også stimulere til mye kynnere, så ta med den en urinprøve om du drar til lege el jm så sjekker de det samtidig.

Husk at det er kroppen som sier ifra om at du nok bør ta det litt roligere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...