Gå til innhold

hun bare skriker ved puppen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei har ikke smakt på melken...gjør man det da? hehe

hun drikker 700 ml pr dag cirka...og det er det som står på pakken også. Ammet de 3-4 første dagene på sykehuset...men kom ikke noe melk,kun litt. nå når jeg pumper kommer det kun ut noen dråper. jeg tror aldri jeg har hatt masse melk, for jeg har måtte gitt henne erstatning fra på sykehuset...og det drikker hun hver 4 time ca.tidligere var det greit å ligge til puppen, men nå blir hun bare lei...i dag nekter hun å ta den i munnen, og griner. hyler først, før det kommer trist gråting og tårer ut. på 6 ukerskontrollen var hun 4650, vet ikke nå. Har ikke blitt skremt, men jeg tror nok det er fordi hun må jobbe så hardt for å få ut de dråpene jeg har! skikkelig trist jo:(

Jeg tror dette har skjedd: Hun faar egentlig hovedsaklig mme naa. Hun trenger ikke mer, mme er alt hun trenger. Du har veldig lite melk igjen. Naar det gaar paa de siste draapene kan de faktisk smake beiskt og salt (derfor smake, jeg smaker paa alt baby spiser...) Dere har nok muligens sluttet aa amme...

Gullet vårt er 5 dager, og nektet å ta puppen de første dagene. (Bare skrek)

Løsningen ble å ha melk på sprøyte, som vi lurer henne til puppen med. Dvs hun gaper over puppen, og så spruter vi inn litt melk i munnviken for å få henne til å feste seg.

Noe annet jeg også gjør er å pumpe meg så melken kommer fortere til henne når hun skal suge (hun er veldig utålmodig!)

Hun streiker for tiden på den ene puppen, så den pumper jeg, og når hun streiker på begge, så får hun flaske til det måltidet, og så prøver vi igjen til neste måltid.

Det er litt slitsomt, men foreløpig fungerer det greit.

Lykke til!

Annonse

Kjenner meg igjen...

Vår lille ville absolutt ikke ha pupp den første måneden! Vi prøvde alle gode råd, men det som tilslutt fungerte for oss var å sette flaskesmokken på puppen og la henne suge gjennom den. På den måten lurte vi henne over på puppen....

Nå har hun blitt 4 måneder og hyler ved puppen igjen, og nå er hun for gammel til at jeg kan lure henne, så nå går det bare i flasker hos oss. Vet så inderlig godt hvor slitsomt det er med en unge som hylskriker hver gang du tar frem puppen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...