Gå til innhold

Nakkefold

Mamman til Sofie 180207

Anbefalte innlegg

Hei igjen;

Jeg husker å ha lest noe om nakkefold-test ved UL i uke 12 eller noe sånt... Noen som vet noe mer om det? Jeg klarer ikke å finne igjen den informasjonen jeg så en gang for noen uker siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg har fått med meg er at det er enklest å oppdage Downs på UL mellom uke 11 og 14, men man blir ikke tilbudt en slik undersøkelse/UL med mindre man er 38 år eller eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd igår, 12+4. Legen min klarte ikke å se om nakkefolden var iorden eller ikke da ungen ville ikke ligge i rett vinkel, men det kan iallefall gå å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høybråthen (tror jeg) har forbudt dem som tar ul og sjekke nakkefolden. For han vil ikke ha et sorteringssamfunn. Sa han jeg var hos i går...

Men han sjekket likevel og han så at alt var normalt. Jeg var og på UL i går og da var jeg 11+4 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar; da vet jeg litt mere... fyller 38 da jeg er 11+1 , hehe... ergo skal hvertfall ikke alderen min stoppe en slik undersøkelse...

Får imidlertid beskjed om at det kan være vanskelig å få UL i Oslo sånn i slutten av juli/beg av august...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkallelse til duptest i dag.

Den må taes mellom uke 11 og 14, så de legger nok ikke planer på den avdelingen på Ullevål i god tid...

Testen kan taes, består av ul og blodprøve, av gravide som er 38+ ved termin eller andre med gode grunner... (slik som oss som har downs i familine).

Vi fikk beskjed i går at vi skal til onsdag. Må først til samtale, så til ul.

Det er kun ullevål sykehus som har lov til å gjennomføre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...