Mamman til Sofie 180207 Skrevet 5. juli 2006 #1 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei igjen; Jeg husker å ha lest noe om nakkefold-test ved UL i uke 12 eller noe sånt... Noen som vet noe mer om det? Jeg klarer ikke å finne igjen den informasjonen jeg så en gang for noen uker siden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvemerjeg? Skrevet 6. juli 2006 #2 Del Skrevet 6. juli 2006 Det jeg har fått med meg er at det er enklest å oppdage Downs på UL mellom uke 11 og 14, men man blir ikke tilbudt en slik undersøkelse/UL med mindre man er 38 år eller eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #3 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg var på ultralyd igår, 12+4. Legen min klarte ikke å se om nakkefolden var iorden eller ikke da ungen ville ikke ligge i rett vinkel, men det kan iallefall gå å se det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. juli 2006 #4 Del Skrevet 6. juli 2006 Høybråthen (tror jeg) har forbudt dem som tar ul og sjekke nakkefolden. For han vil ikke ha et sorteringssamfunn. Sa han jeg var hos i går... Men han sjekket likevel og han så at alt var normalt. Jeg var og på UL i går og da var jeg 11+4 uker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 6. juli 2006 Takk for svar; da vet jeg litt mere... fyller 38 da jeg er 11+1 , hehe... ergo skal hvertfall ikke alderen min stoppe en slik undersøkelse... Får imidlertid beskjed om at det kan være vanskelig å få UL i Oslo sånn i slutten av juli/beg av august... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oesmamma Skrevet 6. juli 2006 #6 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg fikk innkallelse til duptest i dag. Den må taes mellom uke 11 og 14, så de legger nok ikke planer på den avdelingen på Ullevål i god tid... Testen kan taes, består av ul og blodprøve, av gravide som er 38+ ved termin eller andre med gode grunner... (slik som oss som har downs i familine). Vi fikk beskjed i går at vi skal til onsdag. Må først til samtale, så til ul. Det er kun ullevål sykehus som har lov til å gjennomføre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå