NEI-TIL-LAKEN Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 ..hadde det ikke etter første fødsel...men har hørt det er mere sjanse for å få det jo flere barn en får....! noen som har hatt etterier??hvordan var de???mye smerter??fikk dere smertestillende ol for de???..håper jeg slipper de......vist de er grusomme....???????????
Ingen_nick_ledig Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 Hei! Etter-rier kommer ofte i forbindelse med amming... Jeg syntes de var ganske vonde, men fikk beskjed om at jeg kunne ta paraceth mot smertene. Er bedre å ta et par paraceth enn å droppe ammingen pga smerter.... Etter-riene gikk over etter et par dager....
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 hadde ikke særlig av di før etter 3 fødseln jeg,og da var di sterke.veldig sterke også.kan vel ha sammenheng med at jeg fikk full drypp for å få ut tvillingene i en fart.(vet ikke helt jeg..) er jo livmora som trekker seg tilbake,og noen sier di er værre enn rier.vel,for meg var di ikke det,men vonde nok til at jeg ba om smertestillende.noe jeg fikk så lenge jeg trengte det.tror ikke du skal grue deg for det.vil ikke kalle di grusomme,heller plagsomme... dessuten,man bryr seg ikke så mye om det når man sitter der med en liten en i armene =0) og,det er jo ikke sikkert du får det denne gangen heller.
♥Prinzessin♥ Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Hei! Første dag etter fødselen hadde jeg endel etter-rier. Det var ganske vondt, men fikk smertestillende, og da gikk det fint. Kjennes som litt sterke menssmerter. Hadde etter-rier i 4-5 dager i forbindelse med ammingen, og da var smertene mye svakere. Bare litt ømt, liksom. Så det er slett ikke så ille! Og etterriene gjør jo at livmoren trekker seg fortere sammen, og GLED DEG: Jeg kunne se magen bli mindre for hver eneste dag! Nå, en uke etter fødselen, er magen min så godt som FLAT. :-D
GRAM Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 hadde det etter nr2,å det er det værste jeg har opplevd,syns de var værre enn de ekte riene,men da hadde jeg jo født og skulle være færdig med det.
Mammarama=) Skrevet 6. juli 2006 #6 Skrevet 6. juli 2006 Jeg hadde etter første fødsel,var visst vanligere å få det etter å født et par ganger.Jeg ble satt i gang så det kan jo ha en forbindelse..Jeg fikk paracet og ibux på barsel for smertene.Gikk over etter 3-4 dager.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #7 Skrevet 6. juli 2006 jeg hadde masse etterrier med både nr 2,3 og 4 .. jeg synes de er blitt verre for hver gang , og de kommer som regel i forb. med ammingen men du kan også få dem utenom. livmoren må jobbe hardere for hvert barn å komme i normal størrelse og det er som regel grunnen til at mange oppfatter dem som vondere for hvert barn .. men for all del .. ikke alle har det sånn .. og hvem vet .. kanskje du er en av dem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå