Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min har nå endelig sluttet i barnehagen, men jeg hadde en del diskusjoner med en av de nye assistentene på avdelingen hans.

Jeg har merket klærne og likevel så har de forsvunnet, så jeg sluttet å merke småting som hansker til 10 kr. paret etc.

Jeg merket at han irriterte seg over det at jeg ikke gadd å merke alle klærne, men hva er poenget med å kjøpe nye klær hele tiden, som forsvinner likevel?

Han bare ristet på hodet, også gikk han.

Fortsetter under...

Hei. jeg skjønner hva du sier, men er ikke enig med deg. Tro meg ,vi som jobber i bhg blir like frustrert når tøy blir borte. Men vi klarer ikke å vite hvor barna legger/kler av seg hen til en hver tid. Og vi leiter mye etter tøy og sko. så jeg håper dere ikke legger skylda på oss. Men ville bare si at det er en mye større sjanse å få tøyet tilbake hvis det er et navn i det, Og hvis man kan bruke arve tøy og ting man ikke er så redd for blir ikke savnet etter tøyet så stort.

Den der skjønner jeg faktisk.

Men kommer ann på hvor lenge ting blir borte da, om de kommer tilrette om et par dager så syns jeg derimot du kanskje bare lager vansker.

Det er veldig masse klær å holde rede på og av og til blir ting langt i feil hylle hvis man har det litt travelt, å da kan klærne bli med en annen hjem, men somregel blir de med tilbake dagen etter.

Men hvis de ikke dukker opp igjen syns jeg de går en dårlig jobb for å være ærlig.

Selv om jeg skjønner prinsippet ditt, så syns jeg dette virker veldig dumt å si. Jeg jobber i bhg, og vi jobber ganske hardt for å få klær på plass i de rette hyllene. Dersom det er navn på, er det selvfølgelig ingen sak, men ofte står vi med en haug med klær uten navn, og prøver å pusle det på plass på riktig sted.

Jeg må si at det er veldig sjelden klær forsvinner hos oss. Som regel dukker det opp etter en liten stund, og da er det viktig at det er navn på. Feks hvis noe har havnet på en annen avd, eller noen andre har fått det med seg hjem. Har selv hatt to barn i bhg 1år nå, og har ikke opplevd å miste annet enn en vott og en sokk.

Hvert år kaster vi (el gir til fretex) en haug med umerket tøy, som ingen ser ut til å eie i min bhg. Da har klærne ligget leeenge.....

Må si jeg forstår ganske godt han som bare ristet på hodet og gikk!!

det er utrolig vanskelig for barnehagepersonell å holde orden på tøy som ikke er merket, og tro meg, de gjør faktisk sitt beste!! Det går masse tid med til å prøve å finne ut hvem som eier hva uansett om det er votter til 10 kroner eller til 100 kroner. Så å la være å merke synes jeg er ganske respektløst og ikke minst: du vil vel heller at personalet skal bruke tid på å være sammen med barnet ditt enn å stå i garderoben å klø seg i hodet over alle klær uten navnelapp eller??

Annonse

Ikke noe problem i vår b.hage. Vi har en stor kurv i gangen som alt tøy som ikke er merkert blir lagt i. Jeg skal innrømme at jeg ikke er den flittigste til å merke..... Men ser i denne kurven med gjevne mellomrom og finner stortsett tøyet der. Har ikke mistet noe i vår b.hage. 50 plasser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...