Gå til innhold

Ny her jeg!

Gizom81

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er veldig ny her. Fikk positiv test i går, fem dager før ikm. I denne forbindelsen har jeg da regnet ut med terminkalulatoren at jeg er 3 uker og 5 dager på vei. Hvordan gjør dere dette med og fortelle folk. Alle sier det er fortidlig å si noe og at jeg ikke skal få forhåpningene opp... Men hvorfor ikke, jeg er jo gravid!! Kan jeg ikke bare nyte det? Noen som vet hvordan sjangsene er for at det går galt? På prøvere er det jo mange med sa og ma, men det er vel ikke dermed sagt at dette skal gå galt? Og en ting til, skal jeg kontakt legen min for å sjekke at alting er i orden? eller burde jeg vente to mnd?

Har så mange spørsmål, og ville sette meget stor pris på å få noen svar...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Det er lurt å vente til du er over IKM dagen med å fortelle noen. Jeg har opplevd 3 ganger å få positiv test før IKM og så kommer mensen allikevel...... Men, håper at det ikke skjer med deg! Du kan godt vente en stund før du kontakter lege. De fleste ønsker ikke at du skal komme inn før ca. 12 uker. Det kommer litt an på alder og om du eventuelt har hatt komplikasjoner tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tenker som så at "jeg vil heller fortelle det tidlig og la folk ha forståelse for hvorfor jeg er nedfor dersom det går galt enn å skjule sorgen" dessverre har jeg inntrykk av at det stort sett er noe man bare tenker 1 gang da det kan være temmelig slit å få spørsmål hele tiden om hvor langt en er på veg nå! Men det er jo egentlig opp til hver enkel.

Jeg ville tatt kontakt med legen om en ukes tid. Om ikke annet enn å gå inn med en urintest, når den viser positivt vil nok sykepleieren guide deg videre.

-Håper jeg snart forfølger deg inn her!

På besøk fra Bli gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, jenter! Setter pris på hvert eneste svar!! Ja, jeg håper det holder, men hvis ikke, så vet jeg ihvertfall at vi kan klare det, at det ikke er noe galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...