Gå til innhold

Teutonia? Quinny? Hvilken har best liggeplass til min store gutt?

Anbefalte innlegg

Blir snart gal av å prøve å finne den rette vogna til min 17 mnd. gamle gutt... Vogna skal fortrinnsvis brukes til soving i barnehagen, så jeg trenger ei med god bredde og lengde på liggedelen.

Har veldig lyst på en trehjuling (skal jo bruke den litt utenom barnehagen også), og jeg kjøper gjerne ei brukt vogn.

MEN HVILKEN VOGN VELGER JEG?? Og finnes det kanskje et alternativ som er bedre enn Teutonia (f.eks. Y2K) eller Quinny (Freestyle Comfort)???

Hjelp meg! Ønsker mange svar!!!

Fortsetter under...

Den vogna som er bredest i ryggen og lengst er TFK Twist eller joggster 3... var å sjekket ut det i går... helt utrolig altså.

Quinnt`en er veldig SMAL... jeg har en teutonia mistral den er litt bredere enn quinnyèn men TFKèn tok 1 plass og det med stooooooooor margin!!!

Jeg tror også TFK Joggster twist kan være noe for deg... den tåler en vekt på 40kg, og er lang i ryggen og har stor sittedel! Eller kanskje en Phil&Ted..

Quinny Comfort er veldig veldig liten i sittedelen...har hatt den selv..

Teutonia er litt større, men ikke så veldig lang i ryggen...

IKKE Quinny i allefall, den er knøttliten..! Vi hadde Y2K til lillegutt og han brukte den til han var 18 mnd, nå har vi Mistral til babyen og den får han også fint plass i, han er nå snart 3 år..! :-) Ville definitivt gått for Teutonia av de to du nevner, men mange andre gode vogner, bl.a. Easywalker, OTH og TFK..!

Annonse

Ikke kjøp Teutonia iallefall! Jeg har hatt både y2k og Mistral, men var misfornøyd med begge. Har også en veldig stor og lang gutt. Han sov greit egentlig da, men satt veldig dårlig syns jeg. Dårlig sittestilling i de vognene. Tunge også syns jeg. Vi endte opp med Traxx Marlin 3, har brukt den som sovevogn ett år nå. Men til kommende barnehageår blir den for liten. Han er nå 94+ cm lang (blir 2år i august), og den er akkurat passe nå om sommeren, men ikke med pose i til soving. Sitter kongebra da, så den er helt suveren som sportsvogn fortsatt!

Teutonia Spirit S3 og Quinny comfort freestyle passe best på barn opp til mellom 12 og 15 måneder.

Etter dette er barna blitt så store at du bør nok ha en TFK joggster twist eller pro, eller en Traxx Marlin 3.

Dersom du utelukkende tenker liggeplass og comfor ja.

Jeg må bare spørre; hvor breie er barna deres egentlig?? Jeg har quinny comfort og den er brei nok til at jeg selv kan ha rompa mi i den!

-Fikk høre da jeg vurderte å kjøpe den med bag, at dreami-bagen var så smal og kort, men her har ikke det vært noe problem i det hele tatt. Sportsvogndelen har den ulempen at selen er integrert og at kurven under blir dekket over av setet.. Eneste "ulempen" jeg kan se hittil ihvertfall.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...