Gå til innhold

Bergen?


NoraNora

Anbefalte innlegg

Ja, de kan vel ikke akkurat tvinges heller... får komme på slike ting av seg selv, er vel mest koselig dét.

 

Jeg har ett år igjen på førskolelærer på høgskolen, så sjanser på at jeg skal orke de siste eksamenene til våren. Deretter skal jeg bare være hjemme og kose meg en stund tenkte jeg :)

Hadde permisjon fra studiene det året som var nå, så har jobbet fullt iallefall noen av de mnd som gjelder for penger fra trygdekassen. Men jeg skal jo ha fra lånekassen etter fødsel et par mnd også, blir slikt gjort om til kun stipend dersom jeg søker om det?

 

Etterhvert som vi kommet lengre utover i graviditetene så kan vi jo kanskje få igang barnimagen-treff...?.. Jeg har vært endel på treff med folk fra bligravid, og det er veldig hyggelig å treffe andre i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, "i samme situasjon" hørtes så snedig ut.. "i like lykkelige omstendigheter som en selv" er kanskje bedre formulert...? hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får du penger fra Lånekassen bare et par måneder da? Er det for resten av månedene vårsemesteret? Dersom du hadde meldt opp til eksamen i ett eller annet fag etter det igjen hadde du fortsatt blitt regnet som student og mottatt penger hele permisjonen.. De pengene du får er stipend som ikke gjøres om til lån. Er ganske bra..

 

Hadde vært så kjekt å ha ett treff:) Savner liksom noen å ha dette til felles med, har venninner, men føler liksom at jeg plager de med babysnakk. Ikke helt det samme med kjæresten heller, selv om han er interessert så forstår han ikke helt hvordan det er.. Har vært BIM-treff her før, men virket som om det bare var "voksne damer", så turde ikke være med, hehe:) Det er så merkelig, jeg fyller snart 25, men føler meg så mye "mindre".. Kvidde meg lenge til å fortelle foreldrene mine nyheten, følte at jeg var 16 år og hadde gjort noe galt:)

 

Jeg kaller det faktisk for en tilstand... Kroppen er ikke helt den samme lengre, synes kravet om at alle gravide skal fortsette som før er helt urimelig. Jeg føler meg hvertfall utolig sliten, verker i rygg og bein, for ikke å snakke om kvalmen da.. Har heldigvis gitt seg nå. Det er ikke bare bare å være gravid, er kjempekoselig, men også et slit av og til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jo ha lån og stipend hele året fra høsten av, men kan jo kanskje melde meg opp til en eksamen eller to neste år også, om det går an.. Er det det du mener, at jeg kan få penger både fra trygdekontoret og lånekassen da? Det er isåfall gode ting ;) Skal lese litt mer på nett tenker jeg.

 

Det blir ikke helt det samme å snakke med venninner, det er sant. Det blir annerledes når man er "der" hele tiden, jeg tenker iallefall på at jeg er gravid stort sett hele dagen. Det fyller hele hodet, blir nesten litt småsprø!

Føler også at jeg er litt "liten" for dette, enda jeg fyller 25 om et halvt år. Det er litt småskummelt, samtidig som det føles skikkelig bra. Men det skumle er også mye av det som skjer med kroppen; merket det allerede før ikm, trøttheten, småkvalm, ømme bryst og rygg osv. Og humøret såklart (huff). Så det er vanskelig å fortsette som før. Måtte fortelle det til sjefen nesten med én gang, pga endel tunge løft i jobben.

Nå er det heldigvis bare en uke igjen på jobb, så er det ferie. Det skal bli godt, for merker at humøropplegget går utover kvaliteten på arbeidsdagen min, og det er absolutt ikke sånn jeg liker det!

 

Himmeloghav, det ER faktisk skummelt dette her.. uuæææ.. Tenk at den lille prikken jeg så på skjermen hos gynekologen igår faktisk er INNI magen min.. oj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på fødselspermisjonen. Da får du jo ca 8-9000 kr i mnd som stipend, men bare dersom du er student. Så dersom Lånekassen vet at du er ferdig utdannet våren 2007 så får du vel penger bare for en liten periode (er ikke helt sikker på det).. Men du kan også bare ta en "pause" fra skolen, søke om permisjon pga fødsel, for så å skulle ta noen fag etter permisjonen (bare late som altså, det er lov). Da får du fullt fødelsstipend i 10 mnd. Det får jeg ettersom jeg har ett semester igjen etter permisjonen.. For meg blir det altså 8100+barnetrygd+gjennomsnitt av bruttoinntekt de 10 (eller 6) siste mnd av graviditeten :):):)

 

Sant det var merkelig å se den lille?? Jeg fikk også se hos gynekolog, det var i uke 10, da vinket han til meg:) Var på ultralyd på mandag, skal si han hadde vokst:) Det er utolig skummelt dette. Det jeg synes er værst er tanken på at forholdet til meg og kjæresten kanskje aldri blir helt det samme.. Tenk om vi ikke takler det, om vi ha nok med babyen og ikke tid til hverandre?? Nei, må tenke positivt..Det blir sikkert til det bedre, vi er jo mye nærmere hverandre nå.. Akkurat som om vi har en liten hemmelighet sammen:)

 

Tenker på det hele tiden ja.. Sant du legger merke til alle andre som er gravid også? Og alle med barnevgn? Og alle som har en pitteliten mage, og så lurer du på om de er gravid eller bare har litt ekstra??hehe..

 

Blir bra med ferie ja. Skal dere vekk da? Vi skal til kreta i midten av august.. Gleder meg, men blir sikkert utrolig varmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får se hva jeg gjør.. har lyst til å bare bli ferdig med hele skolegreiene også :) Vi skal alltid klare oss iallefall, ikke noe problem :)

Vet iallefall at det fra trygdekontoret er gjennomsnittet av 6 mnd i løpet av de siste 10 mnd før termin. De seks mnd trenger visst ikke være sammenhengende heller, det er gode ting :)

 

Var helt sprøtt å se frøet, er jo så lite.. Blir spennende neste uke, da skal vi se om hjertet har begynt å slå. Syns bare ikke at dagene går fort nok, helt uutholdelig at det er 35(!)uker igjen til termin, hellemin... det er jo nesten ett år! Føles iallefall sånn..

Positive tanker er kjempeviktig! Merker min kjære er litt småstressa når jeg er på det verste sint/irritert her.. Men han har to barn fra før, så han burde ha litt peil, hehe :)

 

"Alle" er jo gravide nå, magene spretter jo frem, og det er barnevogner overalt. Har nesten bestemt meg for vogn, bare utifra hvilke jeg har sett ute blant folk, hehe.. Tidlig, men tankene farer avgårde mye fortere enn hva dagene gjør iallefall!!

 

Vi skal ha litt miljøforandring i ferien, men det blir bare hjem til familien min. Er fra en annen kant av landet, så blir godt å se folkene igjen. Min søster er også gravid, er vel ca 22 uker på, blir så gøy å se magen hennes "på ordentlig" :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei folkens!

Har laget meg en ny hotamil adresse i for bindelse med BIM-chattinga, tenkte vi bergens gravide kunne chatte litt på msn også. Er jo bare å lage en ekstra adresse som du ikke bruker andre steder enn her, så forblir du anonym.

Hvis noen er interessert er adressen min: [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei skolen jeg og. Gleder meg til å få en "ordentlig" jobb, bare lurer på hva det skulle blitt for noe. Litt uspesifikt fag jeg har valgt..

 

Synes også det er lenge til..... Men trenger tiden å forberede meg på..Har så lyst på sånn stor mage:) Viser det på deg? Jeg har fått pittelitt, men for andre ser jeg bare tjukk ut:) Hvordan er det å ha "stebarn" da? Tror ikke jeg hadde klart det, er så sjalu.. Litt vanskelig å sette seg inn i egentlig.. Men da vet hvertfall mannen din hvordan han skal forholde seg til humørsyke gravide:) Jeg bruker masse tid på å be om unnskyldning for alle utbruddene mine, tror samboer er mer lei unnslyldningene enn selve utbruddene:) Det går heldigvis over..

 

Så gøy med gravid søster da! Gratulerer:) Både mor og tante på samme tid:)

 

Nei no.. eg legger meg jeg, er helt knust, har vært en lang uke.. Klarer ikke å være våken særlig lengre enn 22 for tiden.. Koselig å slå av en prat:) Må prøve å få istand ett BIM-treff da, hadde vært artig:)

 

Natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva kan du egentlig jobbe med? Er ikke helt inn i alle utdannelser jeg..

Jeg har nok valgt meg en ganske trygg utdannelse, er jobb å få som førskolelærer tror jeg :)

 

Det vises ikke på meg enda, er jo så kort på vei. Men er litt oppblåst da, så magen er nok litt større deler av dagen. Gleder meg til det begynner å vises, slik at det ikke er bare en hemmelighet jeg har inni meg som ingen kan se... :)

Det går veldig greit med stebarn, de er kjempeherlige :) Liker heller å kalle de "bonusbarn" egentlig ;) Hadde aldri trodd jeg kom til å treffe en som haddebarn fra før av, men det går bedre enn jeg hadde trodd.

 

Du må sove godt :)

 

Veldig hyggelig å ta en prat her, vi kan jo lage en tråd om treff over sommeren, se om det er interesse :)

 

Nighty!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fra Bergen..

Jeg er 5+5 på vei i dag og har termin 7 mars.

Et treff over sommeren hørtes interessant ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her jeg også, er fra Bergen og venter nr.2 5.februar :-)

Så kjekt at du er kommet inn her Loise :-) Jeg har nettopp vært på ferie så har ikke fulgt så godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også fra bergen. Er 23 år venter min første 29 januar!! Er altså i min 12 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...