Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Sorgen var stor etter ul i går og hvor vi fant ut at vår lille spire ikke var mer. Hadde en trasig dag og måtte i tillegg ta 3 sekskantede piller for å starte blødning (fordi jeg hadde MA). Hadde store magesmerter og klarte såvidt å komme hjem før blødningen startet.

I dag har jeg klart å reflektert litt over hva som skjedde og heldigvis har vi gode muligheter for å bli gravide igjen. Så vi tar oss en ferie til Frankrike som planlagt om to uker, og så starter vi på med frisk start til høsten etter det har gått en syklus eller to.

I morgen skal jeg til ny ul for å se om livmoren har blitt tom. Har den ikke det, må jeg gjennomgå utskrapning. Hater det ordet. Vet svært lite om det egentlig, så jeg håper noen kan belyse meg litt.

Takk for nå, men vi ses nok igjen snart. Trist men positiv mammaspire ;-)

Lykke til med magene, jenter :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5562494-jeg-mistet-i-g%C3%A5r-93/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så synd å høre med spiren din. Hadde MA selv i høst og vet hva du går igjennom :( Jeg fikk vite de i uke 7 at det ikke var noe bankende hjerte. Vart anbefalt at kroppen skulle ordne det selv, men etter 1 1/2 uke var det fortsatt ikke skjedd noe. Da klarte jeg ikke mer og fikk time for utskrapning. Jeg angret at jeg ikke tok det tidligere for det ble lettere etter det, og jeg kunne begynne å tenke fremover. Tiden jeg gikk og visste det var en dø baby inni meg er helt ubeskrivelig... Hellt jæv...

Håper alt går bra med deg. Jeg synes ikke utskrapning var ille.

Å nei!!!! Dette skal bare ikke skje! Det er forferdelig når man ligger der til ul og legen sier "det ser ikke ut som det skal...."

Håper dere får en fin ferie likevel, og selvfølgelig skal vi lykkes etter sommer'n!

Mange trøstebamseklemmer fra

Snooopie, jeg leste ditt innlegg om at du også mistet for ikke lenge siden. Jeg følte med deg da, men føler enda mer med deg nå - fordi nå VET jeg hva du og mange andre i samme båt har opplevd.

Jeg hadde utskrapning i dag og synes jeg har klart å komme meg gjennom dette veldig greit selv om kroppen min hadde en stor sorgreaksjon den dagen jeg fikk vite det. Vi har prøvd så lenge og har så utrolig lyst på barn. Hadde sånn trua på at dette skulle gå veien, fordi alt var normalt og fint. Inntil UL.

Håper vi kan følge opp hverandre og møtes her igjen med hver vår spire i magen til høsten!! Det MÅ ordne seg for snille jenter. Det bare må det.

God sommer!

.

Selvfølgelig skal det ordne seg for oss! Det er sikkert fordi det er reservert tvillinger til oss! Det forferdelig å oppleve dette, men det gjør oss vel enda sterkere når vårt barn kommer!? Jeg er nok kommet over det nå, men på tirsdag strøs det salt i såret, da er jeg tillbake i København og skal til UL og utskrapning på onsdag.

Ønsker deg en god sommer og vi "ses" til nytt forsøk, gjerne i august!

mange klemmer fra

Annonse

Hm, så du bor i København da eller?

Jeg er glad jeg fikk tatt utskrapning såpass raskt etter jeg fikk vite at jeg bar på noe dødt inni meg. Da ville jeg bare kvitte meg med det og nullstille alt. Det går vel i praksis ikke an, men jeg også føler at jeg har klart å bearbeide det såpass at det ikke gjør så vondt å snakke og tenke på det lenger.

Utskrapningen var en lett match egentlig, så du har ingenting å frykte sånn sett. Selve operasjonen tok ikke mer enn ca. 10 min, men alt i alt med venting og recovery tok det ca 2-3 timer hos meg. Lykke til.

Forresten, jeg fikk høre at jeg kunne ha blødninger i ca. 3-4 uker etter utskrapningen!!! Til mitt hell har jeg ikke blødd siden i går og jeg har kun hatt minimale magesmerter - eller ubehag - fra tid til annen. Men det er virkelig ikke mye å snakke om. Mensen er verre for å si det sånn.

Absolutt, treffer deg gjerne her inne igjen i augus!. Jeg regner med at vi starter ny stimulering og nytt IVF forsøk i august/september. Legen min anbefalte at det gikk to mens sykluser først, så alt ble normalisert igjen.

Nå venter loppekassa med TV og armkrok. Natta

Det er godt å lese at det er overstått, og at det gikk så "bra". Jeg skal til pers i dag. Jeg har ikke fått gjort noe med dette ennå fordi vi kjørte til Norge dagen etter jeg fikk vite det på Ul. Da målte jeg også hcg, som jeg fikk vite, på vei til Norge, at var veldig høy. Jeg fikk streng beskje om å holde meg i ro og søke inn på nærmeste akuttmottak, da de fryktet exu. Vi tok inn på riksen og alt var "bra". Så har vi brukt en uke å å flytte og vaske ut leieboern min som har stikki til gambia, og ikke gitt lyd fra seg på 7 mnd. En ordentlig tur! Nå er vi tilbake og jeg gruer meg til utskrapning. Ikke fordi det sikkert gjør vondt, men fordi jeg skal på jobb etterpå da de andre er syke... (jobber i butikk). Det er ikke bare bare, men jeg VET at alt ordner seg, og jeg er sikker på at jeg får min baby til sommern igjen! Håper det går fort å komme igang igjen med nytt forsøk. Reseptene er klare, og jeg skal forresten få nesesprayen i sprøyte en gang pr dag istedenfor sprayen 3 ganger pr dag.

Mange klemmer fra

Hei igjen! Huff, så mye styr du går igjennom oppi alt det andre... Hvordan gikk utskrapningen i går? Jeg synes det hørtes ut som rådrift på kroppen din å jobbe rett etter operasjonen... Formen min var helt fin samme dag, men jeg ville aldri risikert å jobbe og anstrenge meg. Hadde mer enn nok med å komme meg gjennom dagen - psykisk sett. Jeg har vært ganske så emosjonell i den siste uken. Kan begynne å grine til Ekstrem Oppussing liksom. Men det er vel normalt og jeg har nok litt igjen av graviditetshormonet HCG igjen i kroppen.

Jeg begynte forresten å blø dagen etter jeg skrev det siste innlegget. Og jeg blør litt fortsatt også, men det er ikke lenger så friskt og rødt, så jeg håper jeg snart slutter. Det er litt pes å ikke kunne bruke OB, men det er en vanesak.Vil ikke risikere infeksjon i tillegg for å si det sånn!

Jeg HÅÅÅÅÅPER på baby til sommeren 07 jeg også. Og håper det går for dere også! Men må prøve å stresse litt ned og heller ta det som det kommer. Første pri nå er å pleie meg selv - nyte ferien som jeg går ut i på fredag, være sammen med min kjære og seriøst koble av alt som har med baby og IVF å gjøre helt frem til høsten. Kroppen har godt av det nå tror jeg.

Har du MSN forresten?

Stor sommer klem fra

Hei igjen! Det ble ikke utskrapning. Jeg har lite lyst til narkosen, og legen på fertilitesklinikken foreslo medisinsk abort. Jeg ble henvist til akutten på gyn, og der ble jeg igjen scannet, og de foreslo utskrapning, siden jeg var så langt på vei (skulle vært 11+5 i dag). Jeg valgte pillene, som jeg tar på lørdag etter jobb. Skal tilbake på kontroll på mandag for å se om alt er ute. Hvis ikke blir det utskraping der og da.. Starter ferie på mandag og, så det blir tid til å komme seg. Nå gleder jeg meg bare til det er overstått og jeg er klar igjen. Jeg skal ringe inn mens når den kommer. Jeg skal og ta kontakt med akupunkturdamen. Jeg har stor tro på at det virker!

Jeg har ikke msn - men vi ses her inne!

Mange klemmer fra

Hei

Legen min anbefalte meg først å prøve tablettene slik at det skulle løse seg selv og jeg skulle blø det ut. Blødde gjorde jeg og hadde virkelig vondt i magen samme dag. Men når jeg var på gyn to dager etter, så de på ul at det ikke hadde hjulpet særlig hos meg. Jeg var egentlig lite keen på å ta utskrapning jeg heller, men det var minst smertefullt av alt. Du er i gode hender og det er kun en lettere narkose. Min første forøvrig. Det er mange som er der å passer på deg. Man vokner fort opp etterpå og da er det bare å spise litt (for du må være fastene) og se om du får til å tisse som normalt. Så får du dra hjem og da er du sikker på at alt er borte.

Uansett ville det vært perfekt om tablettene virker for deg, men gjør de ikke det skal du ikke frykte utskrapning heller.

Ha en riktig fin ferie og fortsatt gooood sommer! Varm klem fra

Du er snill, du! Jeg gruer meg mindre og mindre (håper selvfølgelig pillene virker og at det ikke blir så skummelt). Gleder meg bare til å starte på nytt igjen. Klinikken ga meg et ekstra forsøk. Om det var fordi de synes synd på meg eller om det var fordi jeg faktisk testet positivt vet jeg ikke, men jeg er psykisk klar til ny runde.

Håper du også blir klar snart!

Mange solskinnsklemmer fra København

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...