Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var så glad for å få til et forsøk nå i sommer, nå som sjansene våre skal være best. Alt lå til rette, jeg har gått ned 7kg og gått jevnlig til akupuntøren! Ja jeg er super KLAR! Trodde jeg skulle bli sendt til Danmark etter besøk hos gynekologen på mandag, men neida da mente hun at det var en fare for overstimulering. Har da tatt blodprøver hver dag for å se om nivået går ned, men det har det ikke gjort! Det har økt til 13,47 og jeg må visst under 10 hvis vi skal gå videre. Altså siste sjanse i morgen før alt blir droppet. Ser altså ikke så lyst ut og jeg kjenner at dette har tatt helt piffen ut av meg. Hvorfor skal alt dette være så skrekkelig vanskelig?

Er det noen av dere som har erfaringer med å bli overstimulert og hvordan det fungerer? Legen min er, for å si det mildt, svært sparsom med informasjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5562272-s%C3%B8ren-da-er-jeg-overstimulert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke greie på overstimulering, men det kan være ganske alvorlig, har jeg lest. Det kan bli dannet 50 eggfollikler eller mer og man blir innlagt og man skal tappe massevis av vann fra magen.. Håper du slipper dette!!!!! Jeg håper også at du får forsøket nå.

Lykke til!

klemmer fra

hei

jeg var overstimulert,hadde veldig mange eggposer(30)

det var mye fram og tilbake,og de tokk blodprøver..

blodprøven min var nesten på 12,og det var helt ok i følge legen min..

de måtte se ann formen min og de testet meg (sjekket om jeg kunne bøye meg og ligge i gyn-stolen uten og ha vondt...

jeg var i grei form,og hadde lite smerter da,så jeg fikk satt inn et egg.

det er en frusterende prosses dette,mye frem og tilbake...

ønsker deg lykke til og håper blodprøven blir bedre

lykke til sara72:-)

hei igjen

glemte og si at magen min var stoor så ut som jeg var 3mnd på vei,har litt vann i magen enda.etter misslykket forsøk...

jeg fikk beskjed om og drikke mye vann og jeg masserte magen min,og gikk mye turer for og få vannet bort igjen..

ønsker deg lykke til

klem

Tusen takk for svar! Det eneste jeg har merket er at jeg er uvel, og "mensen" oppblåst i magen. Merket også at jeg har gått opp 1kg på to dager uten en annen forklaring. Når det ble bestemt at du alikvel skulle gå i gang, selv med et nivå på 12, viste blodprøven da at nivået var synkende? Husker du også når det begynte å synke etter at du sluttet med medisin? Fikk du beskjed om å drikke mye vann før eller etter forsøket?

He he, her ble det mange spørsmål, men tenkte jeg skulle benytte aneldningen :)

hei igjen

jeg tokk blodprøve dagen før innsetting,og jeg tokk blodprøve på porsgrunn samme dag som innsetting..(samme prosent).

siden du har forsøk i danmark får de ikke sjekket formen din,da mener jeg fysisk.... det virker jo som du var som meg litt hoven,vektøkning spesielt rundt magen og litt mensen vondt...

siden jeg var i såpass god form så var ikke 12 så mye sa de til meg,bare den ikke var over 15 så var det greit...

etter uttaket fikk jeg beskjed om og drikke mye vann fordi vann utdrev vann...men sjekk med legen din,har lest om andre som har fått beskjed om og ikke gjøre det...

håper de setter inn på deg,husk og nevne hvordan formen din er,det er nemlig også avgjørende,ikke bare blodprøven..

lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...