Gå til innhold

når dere er 22 uker på vei, sier dere at dere er 5 mnd da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mange mnd har du planer om å gå gravid da Snuppa25 ? 10?

Jeg tror de to første her tenker riktig altså, for det er jo i gjennomsnitt 4 1/2 uke i en mnd.

Og det stemmer at man er halvveis ved 20 uker. altså 4 1/2 mnd.

Det kommer jo helt ann på hva slags måneder man teller... En graviditet varer i 9 kalendermåneder / 10 graviditetsmåneder altså 40 uker. Det vil si at 5 graviditetsmåneder og 4,5 kalender måneder er 20 uker.

Kommer litt an på hvordan man ser det anonym, et sv.skap er faktisk 10 mnd. hvis man regner 4 uker i en mnd., og det er mange som regner det sånn. Veldig vanlig at folk sier et sv.skap varer i 10 mnd., litt i underkant =)

Annonse

Men hvorfor skal man regne 4 uker i en mnd når det ikke er det?

Det er kun februar som har 28 dager (4 uker).

Juli f.eks har 4 uker og 3 dager. (det er bare snakk om noen få dager, men over lenger tid blir det litt). Og hvis man skal fjerne de 3 dagene i 9 mnd blir det en del dager altså...

En graviditet varer i 40 uker +/- 2. Dette deles inn i 10 graviditetsmåneder. Vet ikke hvorfor det gjøres, men alle leger og jordmødre bruker graviditetsmåneder når de snakker om hvor mange måneder du er på vei. Hvis du velger å bruke kalendermåneder (9 måneder) er det ingen som nekter deg det. Begge deler er like riktig. Jeg blander litt jeg, og bruker begge deler. Du kan lese mer om dette her på barn i magen, mammanett, mens vi venter, babyverden og en masse andre sider. Alle der opererer med graviditetsmåneder som varer i 4 uker, og man sier da at graviditeten varer i 10 måneder.

:-)

Er vel ingen som er teite her på bim...

Kan ikke alle få lov til å telle månedene sine slik de vil da. Jeg teller på min måte og du på din. Ungen blir jo føtdt når den er klar uansett.

Sov godt da jenter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...