Gjest Skrevet 5. juli 2006 #1 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg har allerede vært på ultralyd, alt så helt flott ut=) Perfekt størrelse, perfekt hjerterytme, alt så fint ut på eggstokkene, alt var bra! Men jeg har hele denne tide, (spesielt de siste par ukene) hatt en del svake smerter/ubehag nederst til høyre i magen! Ca tre-fire fingerbredder fra lårbeinet og skrått nedover! Det kan komme som "dunkende" ubehag fra tid til annen, og i dag kjente jeg en slags svak, kort krampe der nede! Det er jo også på venstre siden, men definitvt mest på høyre! I følge legen kom ikke livmoren til å vokse likt på begge sidene, så det var visst normalt å kjenne det litt forskjellig! Men så lenge kun på høyre siden da? Jeg har bakovervendt livmor i tillegg, dette skulle visst også gjøre slik at jeg skal kjenne voksingen litt bedre enn mange, men det kom visst ann på hvor bakovervendt den er, noe jeg ikke aner... Grunnen til at jeg skriver her er egnetlig fordi jeg trenger å høre fra andre gravide at jeg ikke trenger å bekymre meg... Alle mine venninner som har tidligere vært gravid kjenner seg ikke igjen i dette, og enda jeg vet at alle svangerskap er forskjellig så gjør det meg nervøs! Jeg vet jo at jeg ikke er gravid utafor livmoren, og på ultralyden tok legen en ekstra sjekk over eggstokker o.l. for å se at alt var i orden, så der kan det jo ikke være noe... Finnes det noe annet enn voksesmerter? Høres dette ut som dette? Kjenner jeg er så uraolig nå, enda alt så så fint ut... Hva kan dette være? Når jeg strekker armene godt over hodet kjenner jeg også at det strekker i sidene, så sånn sett skulle man jo tro det var livmorbåndene? Men skal det kjennes så tydelig og godt da? Huff... Ble langt det her.... Håper enormt på svar fra noen i lignende situasjon.. Dette er min siste bekymring før uke 12, så vil gjerne ha den ut av verden=) Stor klem fra Miani Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenose Skrevet 5. juli 2006 #2 Del Skrevet 5. juli 2006 Kjenner meg godt igjen i bekymringene dine - men heldigvis bekymret jeg meg helt uten grunn! Det du kjenner er nok livmorbåndene som strekker seg ja - og det kan godt være du kjenner mye mer på en side. Kanskje også bare på en side. Samme er det med meg. Noe annet det kunne være er en cyste - noe som også er helt ufarlig og bare forsviner av seg selv. Men siden du er litt bakoverbøyd så er jeg neste helt sikker på at det er båndene! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #3 Del Skrevet 5. juli 2006 hei du! jeg er ikke ekspert på dette, men ettersom alt jeg har lest om svangerskap kan jeg tenke meg 2 ting! Enten er dette voksesmerter, livmoren som strekker seg. Kan visstnok kjennes ganske tydelig.. personlig fikk jeg forrige helg skikkelig vondt i den ene siden. krampeaktig og ble veldig bekymra. dette ga seg når jeg fikk lette på trykket for å si det sånn. så det kan også komme av luftsmerter! veldig vanlig! Alt er nok helt fint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 6. juli 2006 #4 Del Skrevet 6. juli 2006 Om du har vært på UL og de ikke så at du hadde exu der, så har du garantert ikke det, så det trenger du ikke bekymre deg for. Jeg har blitt operert for exu, og det i mai, og da så de jeg hadde væske i magen og i tilegg til de kraftige smertene og blødningen jeg hadde så så de det. At ikke noen av vennene dine har hatt vondt på siden betyr jo ikke at det er noe galt med deg. Alle graviditeter er forskjellige. Det er sikkert bare vokse smerter.. Dette går over til slutt, så går alt så bra så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå