Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 16. Har lagt på meg 4-6 kilo. Er 68 om morningen og 70 om kvelden.

Sluttet å røyke den første måneden når jeg fant ut jeg var gravid. Kan det være derfor jeg har gått sånn opp i vekt?

Folk kommenterer at" nå vises det godt på deg" , mens på mange andre vises det ikke før i 7 måned! Blir drittlei kommentarer!

Hvorfor må folk være så forbanna opptatt av vekten min?

Har ikke lagt på meg andre steder enn rundt/på magen. Synes jeg er fin jeg...men så kommer folk og prater om "viktig med kosthold og mosjon" blablabla :(

Jeg spiser 3-4 måltider for dagen. Rører verken godteri, chips eller brus. Blir så irritert!!! Er i aktivitet hele dagen...

Er i fin form...har heller ikke kastet opp en eneste gang og ikke vært kvalm.

Jammen blir en et interessant "objekt" for folk når en har "kul" på magen.

Grr. Så var det sakt.... Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5561346-vekt-og-r%C3%B8ykeslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

halloise;)

Vil bare si at 6 kg ikke er mye.. Når det er sagt så kan det være røyke slutten ja.... da går nemlig forbrenningen litt ned ie n periode,men den kommer opp når kroppen har vendt seg av med røyken helt ..igjen ,slapp av :) så dersom det er ¨røykeslutten så vil det gjevne seg ut etterhvert -jeg lover. Been there..og 6 kg er ikke mye.. det er helt normalt.jeg kjenner folk som har gått opp 10 kg rundt uke 17 ,så det er ikke for mye det der slapp av ..

En annen ting er jo det at man legger på seg i rykk og napp-alle er froskjellig-- jada jeg vet at "alle "sier det -he he ,men det er sant faktisk.. Jeg hadde lagt på meg 4 kg i uke 18 (tror de kom i uke 16 ),men på kontroll uke 22 hadde jeg bar gått opp 600 gram til.. Fikk sjokk jeg .. Magen hadde jo blitt så stor.. men men ..Nå skal jeg til jordmor i morra, akkurat 27 uker og veies igjen.Jeg hater å veie meg så jeg veier meg KUN på kontroll med klær på sånn at de kun måler økningen,ikke hva jeg veier uten klær,etc..Jeg kan ikke fordra det.. Jeg spiser sundt ( spiser is og evnt godt i helgen ) Og trener /svømmer hver eneste dag ..(pga bekken bla) alikevell synes jeg rumpa blir flatere,full av cellulitter og ÆSJ altså..

Og når et skal være sagt så begynte folk å kommentere vekt ,mage etc med en gang .. og ikke minst TA PÅ MAGEN MIN..

Samboeren min sa enest i går at han ikke misunner meg alt det fokuset på kroppen min om dagen.. han synes jo jeg er flott selv om jeg nok er oppi 9 kg nå, det skulle ikke forundre meg ...

Får vite det i morrqa,men det er sikkert 5 nye kg siden sist veiing.. GRUER MEG ..

Og som du påpeker også-fokuset og angsten for vekta blir ikke noe bedre av at alle skal snbakke om meg hele tiden.. Og hvor tynne de selv var når det kun hadde 3 mnd igjen.. jeg tror de glemmer hvordan det var selv jeg altså..

Hyggelig at folk lurer på hvordan jeg /vi har det .. men ..

Jeg har begynt å si i fra jeg .. jeg blir skikkelig sint hvis folk sier at NÅ SER JEG DU HAR LAGT PÅ DEG JA... ARRRGGG-- tenk hvis jeg sa det til dem ? De er jo ikke gravide bare feite-he he --

Som du skjønner traff du spikern på hodet i dag ..

Ha en fin kveld;) det var godt å få ut litt frustrasjon.. gruer meg til veiinga i morra..

:=)

Takker for fint svar ;o)

Godt det er flere som meg der ute!

Likte det du sa : "De er jo ikke gravide bare feite" Hehe... Fikk meg en god latter der!

Kom til å tenke på serien "Frustrerte fruer".---- "Frustrerte Gravide" kunne blitt en kanon bra serie!!! Hehehehe.

Jeg er ganske hissig av meg for tiden...det er ikke lett å holde kjeft når jeg blir irritert over at folk maser og skal være så hjelpsomme med å bry seg så mye. Tenk når jeg er kommet like langt på vei som deg- da er det vel "eksplosjons fare" for hissighet og frustrasjon. Ojoj. ;o)

Du får ha lykke til hos jordmor i morgen:o) Bare tenk på at vi er mange som har det slik ;o)

Ja, det er godt å ha dette forumet som minner meg på at vi er fler ;=)

Ja, eksplosjonsfaren er nært forestående nå ja.. Allerede i uke 13 begynte de i familien å snakke om hvorfor eller hvorfor ikke vi vil døpe/ navnefest.. GALSKAP.. Det er VÅR unge;=)

Ja ja , nå skal jeg til veiing igjen .. :=)

Tipper 5 kg opp siden sist .. men har trena mye og akkurat spist lunsj .. så.. hmm

jøssenammen .. trodde jeg hadde hoppa 5 kg pluss i det siste.. men det var ikke så ille. ble skikkelig overraska.. 6 kg totalt siden første lege kontroll.. 27 uker i dag.. så det er vel et tegn på at det kan virke som vi legge mer på oss enn vi tror.. magen eser jo som en gjer deig-h he he ;=)

Hihi,må bare si jeg kjenner igjen det dere snakker om:)Synes plutselig jeg er blitt "allemannseie" på et vis,alle spør om alt,kommenterer alt og tar på magen.Blir så irritert!!Og kommentarer som å,hvor stor du har blitt og lignende er jeg drittlei av å smile til-for å si det slik begynner smilet å bli ganske stivt;)Har gått opp 8 kg nå og er 27+5,er faktisk kjempefornøyd med magen og kroppen for tiden.Det vokser jo en liten baby inni der:)Fatter ikke de som forteller at de la på seg 5 kg,7 kg og lignende da de var gravide,hvordan går det ant?Jaja...

Næi,la oss være fornøyde og ikke tenke på vekten:)Kjempeflott at du har sluttet å røyke da-grattis:)Sluttet i sept,godt å være røykfri.

Annonse

Det var bra du kunne "puste" lettet ut da;o) Tror vi ofte føler oss større enn vi egentlig er... ikke rart når folk skal glo og kommentere hele tiden...hehe. Magen min eser også ut- kan nesten ikke tro jeg har termin i Desember. Skal på UL neste torsdag- det blir spennende! Kanskje det vokser en kjempebaby i meg...hehe. *har visst fått heteslag idag*

He he.. jeg likte den at de er bare feite.

Har så lyst til å svare; Ja, syns du har gått opp litt sjøl jeg. (når de sier at de ser jeg har lagt på meg)

..men det kan jeg jo ikke.Har veldig lyst da. Enten de faktisk har gått opp eller ikke.

Gratulerer med røykslutt.

Alle "eier" deg når du er gravid på et vis. Alle har en eller annen bemerkning de må få sagt. Blås i det. Det kommer til å vare svangerskapet ut uansett. Men ja, det er irriterende.

Men det er visst en myte at forbrenningen går ned når man slutter å røyke....

Vi er alle forskjellige. Vektøkninga er forskjellig og hvor de eksrtra kiloene legger seg er like individuelt.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...