Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Barnehagen som tulla mi skal begynne på har 3 måltider iløpet av dagen, frokost, lunsj og en frukt/"snack" . Er det ikke litt mange faste måltider for en 8 mnd gammel baby? Hun er snart 7 mnd, har begynt å gi henne 2 måltider om dagen og det går fint, men jeg gir jo også pupp etter de måltidene. Skal jeg slutte å gi pupp til de måltidene? Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette her. Hjemme spiser hun lunsj og middag. Kan de gi henne mat ifølge mitt tidsskjema eller blir det for teit? Frokosten i barnehagen passer med tiden hun pleier å få pupp, lunsjen deres er bare 1 time før det hun pleier å få hjemme, så det burde gå greit? Tror jeg må få snakket med de i barnehagen i oppstartsperioden, for nå er de jo stengt.

Håper noen kan gi meg noen svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5561186-8-mnd-barnehage-og-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så lett å svare på det du lurer på når jeg ikke kjenner deres barnehage. Men jeg går ut fra at dersom barnehagen har valgt å ta inn et så lite barn som 8 mnd har de en tanke om hvordan de skal løse dette.

Barnehagen skal i utgangspunket sørge for at barnet ditt får den maten du ønsker. De kan jo selvfølgelig ikke gi henne pupp ;-) Så da må du finne et alternativ som fungerer, enten at hun får mme til et måltid, eller at hun får brødmat/grøt/middag og bare drikker vann til.

Sønnen min fikk forresten 3 faste måltider om dagen når han var 8 mnd, men du ser selv hva som passer for din baby.

Selvom barnehagen har tre måltider, betyr ikke det at hun må spise ved alle tre måltidene, ved frukt kan hun jo få litt å drikke på.

Om den barnehagen din datter skal begynne i har mulighet til at hun skal få spise etter din rutine, men i barnehagen der jeg jobber spiser vi alle måltider når vi skal. Kommer noen litt sein til frokost, så får dem selvfølgelig lov å spise, eller hvis man har sovet forbi et måltid, ect.

Grunnen til at vi holder fast på tidene er fordi det bli mye jobb for de 2-3 andre som blir igjen på avdelingen, å passe resten av barna mens ei/en sitter ved bordet med et barn.

Dessuten hvis man åpner no slikt for et barn, så må det være lov for andre. Å da ville det nok ikke ha blitt så mye tid til annet.

Når jeg begynnte å jobbe på avdelingen jeg jobber på så var yngstemor 7mnd, dette er noen mnd`r siden, men fra begynnelsen av så har hun sitti ved bordet ved måltidene så sant hun ikke har sovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...