Gå til innhold

Hjelp, hva skal jeg gjøre... (litt langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en godt veninnde, hun har alltid vært kristen. Hun møtte for for mange år siden mannen i sitt liv, som da var mange ganger mer kristen enn det hun var. Hun har nå også blitt like kristen som han.

Hun var ung når de traff hverandre, så hun fikk ikke fullført videregående en gang, og med en gang hun ble atten giftet de seg. Hun ble raskt gravid etterpå. Før hun traff han, var hun veldig opptatt av å gå lenge på skola og få en bra utdanning. Men det har hun nå lagt på hylla fordi han ikke vil hun skal ta noe skole. Han vil hun skal være hjemme å passe på barna. Hun er nå snart 25 år og venter sitt 4 barn med denne mannen...

Vi har bare glidd mer og mer bort fra hverandre, hun og jeg. Hun har blitt en helt annen person. Hun og mannen ga meg en overhøvling for noen år siden fordi jeg valgte å ta abort da jeg fant ut at jeg var gravid.

Nå er jeg gravid igjen, jeg er ikke gift, er sammen med barnefar, men vi bor ikke sammen. Nå tar hun nesten aldri kontakt med meg mer, sikkert fordi mannen ikke vil det. Siden ikke jeg er kristen og ikke har samme tro som dem..

 

Jeg er så oppgitt,hva skal jeg gjøre. Vi har kjent hverandre lenge, men nå føler jeg at vi ikke har noe sammen lenger pga denne mannen og kristendomen, og deres tro. Føler at de dømmer meg og syntes jeg er en dårlig person... Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er trist når slikt skjer men slik jeg ser det har du egentlitg bare to muligheter; konfrontere henne med dine tanker og følelser, og håpe at hun skjønner, eller bare kutte henne ut for en periode og se om hun tar kontakt med deg. Det er desverre slik at enkelte velger mannen foran ALT. Det han mener, mener de også. Meget synd! Det kan desverre virke som om hun lar deg "gå" for å tilfredstille mannen sin. Er det i såfall ekte venner? Håper du har andre venner som støtter deg og er en god venn for deg.

 

lykke til uansett hva du gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg er direkte...

 

Dere har INGEN fremtid sammen som venninner, så jeg synes du bare skal glemm henne. Hun liker ikke hvordan du lever ditt liv, og du liker ikke hennes liv. Dere har mao. IKKE et godt utgangspunkt for vennskap.

 

Vennnskap skal byges på gjensidig repsekt, og dere har ingen respekt for hverandre.... Skjønner ikke hvorfor du tror du kan gjøre noe med dette, man kan tross alt ikke forandre et voksent menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig du var da... var jo bare et spm. Man kan tydeligevis det.. hun er jo blitt forandret av mannen sin...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring henne og fortell at du er gravid og at du savner henne. Dersom hun oensker aa ha kontakt med deg, saa faa deg invitert en formiddag hjemme hos henne naar mannen ikke er tilstede. Lag ei enkel sjokoladekake og dra paa besoek og finn ut om dere to fortsatt har noe til felles!

Du maa kjenne dine grenser ogsaa; paa hvilke premisser vil du opprettholde et vennskap med venninna di? Hva er et vennskap verdt dersom det kun er basert paa gode minner og ikke paa naatiden?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...