Gå til innhold

Hvor lang tid tok det å slutte å amme? (rundt 10-11 mnd alder)

Anbefalte innlegg

Jenta skal i barnehage i midten av aug, og derfor vil jeg slutte å amme. Men hun er veldig glad i puppen, og bruker meg som tutt i perioder (hun er 10 mnd). Og i denne varmen, så lar jeg henne få både før hun skal sove, og når hun våkner på dagtid. Hun får pupp morgen, kveld og kanskje 2-3 ganger på dagen. Samt 1 gang på natten enkelte ganger (de gangene hun våkner).

Noen som har forslag til avvenning for meg? Og hvor lang tid brukte dere fra så mye amming til helt stopp?

Hun tar forressten ikke tutt, den biter hun bare på og leker med. Vil ikke sutte på den. Spiser 4 måltider fast føde på dagen.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Du trenger ikke å slutte selv om hun skal i barnehagen, hvis du ikke vil da. Jeg gikk tilbake på skolen da datteren min var et år og hun var hjemme med moren min. Jeg amma henne tidlig på morningen før jeg gikk ut og når jeg kom hjem og på kvelden. Jeg bestemte meg for å slutte å amme da hun var 14 måneder. Hun var hos besteforeldre hennes i to dager med faren sin. Dermed tenkte jeg at det kunne være lurt å prøve å slutte og amme siden hun hadde klart seg uten pupp på to dager. Det jeg gjørde da, var at jeg prøvde å få henne til å tenke på noe annet når hun ville ha pupp. Jeg ga henne ku melk i flaske, banan å spise på eller grøt. I tillegg prøvde jeg å holde henne med ryggen hennes mot meg, slik at hun ikke får puppen foran henne. Mannen min har også lagt henne om kvelden de første to nettene slik at hun ikke blir fristet til å ta pupp. Hun var ganske sur og grinete de første gangene jeg nektet henne puppen men det gikk over ganske fort. Jeg var faktisk veldig overrasket over at det gikk så bra. Det gikk over en uke til hun glemte det helt. Bare prøv deg frem. Men var bestemt og konsekvent ellers blir barne ditt helt fortvilet. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...